Jak na reklamaci mobilu ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Září 19 16:37:38 CEST 2013


Zdravím,

> Kdyz se vzdy z opravy vrati pristroj downgrarovany, tak to predpokladam
> znamena, ze ho pote zase nekdo zupgraduje.
> Nebylo by od veci nechat ten pristroj bezet se starsim systemem, ktery
> tam nahral ten servers (a ktery tam mozna byl i od vyrobce?).

Ano, to jsme udělali, jenže závada se začla projevovat i v tom původním FW.
Protože mezitím výrobce vydal novější FW, než tam byl předtím (po
zupgradování), zkusili jsme, zda to třeba nepomůže. Ne, závada se projevuje
naprosto stejně s naprosto libovolným oficiálním FW.

> 
> Nebo je nekde napsano, ze ten telefon musi jet i s novym Androidem (pokud
> tam teda nebyl uz od vyrobce) ?

Ano, jelikož jde o oficiální updaty systému, vydávané přímo výrobcem, a 
sám telefon nabízí (ba přímo vynucuje) provést upgrade, když si všimne, že
byl vydán nový firmware. Nejde o žádné "custom ROM" třetích stran. Takže
pokud do sebe sám telefon ten FW chce nasoukat, předpokládám, že je snad
logicky dáno, že tam ten FW má běžet bez problémů :-).

Zdraví Pavel

> 
> PL
> 
> *************************************
> 
> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> To: <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Thursday, September 19, 2013 2:21 PM
> Subject: OT: Jak na reklamaci mobilu ?
> 
> 
> Zdravím,
>   kamarád má telefon Sony Xperia Ray, který jsem mu doporučil a tak se za něj
> cítím trochu zodpovědný. Problém je, že ten telefon vykazuje závadu, popsanou
> např. zde: http://talk.sonymobile.com/thread/40193 - jde o to, že při
> probouzení telefonu ze spánku nebo i při bootu se nezačne generovat obraz.
> Jen se zapne podsvícení, ale displej je černý.
>   Tato závada je specifická tím, že se projevuje jen občas, a to tím častěji,
> čím více je telefon používán. Když se nějakou dobu nechá v klidu, zpravidla pak
> zase nějakou dobu funguje.
>   Kamarád již 2x zasílal telefon na opravu - v jeho bydlišti není servisní
> centrum SE. Než tam přístroj doputoval, opravil se natolik, že se jim závada
> neprojevila. Oni vždy napsali, že nemají co opravovat, pro jistotu flashli
> firmware (čímž zdowngradovali systém z posledního dostupného na nějaký 
> obstarožní GingerBread), smazali všechny aplikace atd. Protože telefon dlouho
> ležel, po této "léčbě" zhruba týden fungoval, ale pak se začala závada 
> projevovat úplně stejně.
>   Kamarád již při druhém zaslání napsal obsáhlý dopis, který přiložil k
> telefonu, kde vysvětlil, jaké jsou záludnosti této závady, přiložil odkazy na
> její popis na Netu (včetně toho nahoře) a dokonce natočil (jiným mobilem)
> video s jasným projevem závady. Nicméně, jako by hrách na stěnu házel, na
> tyto informace nebyla žádná reakce a opět došlo obvyklé "závada se
> neprojevila", přístroj došel zdowngradovaný, smazaný, ale neopravený. Takže
> už ho kamarád ani nepoužívá, protože to nemá cenu, za chvíli by byl opět
> nepoužitelný.
>   Otázkou tedy je: Jak donutit servis, aby provedli konečně správnou
> záruční opravu ?
>   Zdraví Pavel
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list