Termostat pro party panev

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Čtvrtek Září 5 18:26:45 CEST 2013

Zdravím,

napadlo mě, že by bylo docela vhodné udělal další senzor teploty, který by
se zapíchl do masa.
Buď jen zobrazovat teplotu nebo ji regulovat / zastavit ohřev / upozornit
obsluhu.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Datum: 5. 9. 2013
Předmět: Re: Termostat pro party panev

"

Mechanicky pouzdro diody vzdy pritlacuju pruznym plechem k zakladne.

Napr. v zehlicce to mam vyreseno tak, ze jsem vyuzil sroubek, ktery tam uz
byl,

a pod neho jsem pridal ten pruzny plech. Ten pak tlaci sklenene pouzdro
diody

k ocelove topne zakladne. Jinak ten stejny sroubek podobnym zpusobem
pritlacuje

puvodni bimetalovy termostat k zakladne (pro sichr jsem ho tam nechal).

U plechoveho pripravku, ktery pokladam ma varic, je do plechove zakladny

zaskrabnuta drazka (spickou jehloveho pilniku), abych trochu zvetsil plochu

styku (je to tak i v zehlicce, ale do ocele jsem to moc hluboko
nezaskrabnul).

Mozna je to ale zbytecne, ten prenos tepla je asi dobry i bez toho.

Do drazky je vlozena dioda a zhora je na ni prisroubovana hlinikova
"kosticka"

cca 10x10x12 mm, ve ktere je drazka, v ni kousek pruzneho plechu, a to je
nasroubovano

na tu diodu. Cili dioda je jednoduse zavrena do hlinikove komurky, jen je
tam jeste

ten vlozeny plisek, aby tepelna roztaznost pripadne nerozdrtila sklenene
pouzdro.

Ty sklenene perlicky jsou nastrcene na vyvody diody, aby nedoslo ke kontaktu

mezi vyvody a hlinikovou deskou. Dal uz je na vyvod nakroucen privodni
kabel,

coz je drat (tedy nikoli lanko) se silikonovou izolaci. Lustrsvorka by byla
dustojnejsi,

ale ja jsem to nakonec vsude jenom zkroutil. Ten zkrouceny spoj visi ve
vzduchu,

proto je pouzit drat, aby to bylo samonosne. Takze upevnena je jen vlastni
doda

a pak az izolovana cast privodnich vodicu.

Elektrickou izolacni pevnost neresim, protoze ta vyhrivana plocha neni
elektricky

spojena se sitovym nebo jinym napetim (viz klasicka zehlicka nebo varic).

PL

 "