Re: Kam kraci kvalita a neb bezpečnost nadevse?

Sobota Listopad 2 10:22:30 CET 2013

Za citelnost se omlouvam, psal jsem to po etapach, pritom rozebiral
jistice a telefonoval.
Pokud prirovnam soustavu k klasicke domovni tak to bylo dokonce takto
- zkatovany vyvod s zarovkovou objimkou
- cca 10m 1,5mm2 měd
- 1x16A  jistic na svetla, jistic ani nerozepl
- 3x25A jistic uvnitř bytu, ktery opet nerozepl, oba ve stejnem rozvaděci
- cca 5m nevim, nedelam si iluze asi 2,5mm2 měd k chodbovému rozvaděči
- 3x35A jistič za elektomerem, u ktereho prohořel krajní jistic
- 1x25A hlavni jistič za jinym elektormerem do ktereho jistic prohorel
a to tak, ze ho uvitr spekl, asi jina faze ale nezkoumal jsem to
- k hlavnimu domovnimu jistici 3x65A  je odhadem 20m asi 16mm2.
Zkrat nastal na stredovem mosaznem plisku v zarovkeve objimce,
optimalizovany smejd EU smejd, plisek mosaz silna jak papir, odhadem,
pokud hodne, 0,3mm velikost 4x3mm, po zkratu je plisek ocouzen,ale
neutavil se pouze v miste preskoku jistkry je nataveny roh.
V realu jde o kancelare ale to snad neni dulezite.
Pochopim vse,ale nepochopim jak  muze jistic prohoret do sousedniho
jistice, sakra dyt mohl byt rozepnuty a na rozpojenem okruhu za jinym
elektormerem mohl nekto zrovna neco kutit na vedeni.

02.11.13, Pavel Troller <patrol na sinus.cz>:
> [...]
> níže popsaným.
>   Tento děj ale musel určitou dobu trvat. Proč nevylétl ten hlavní (3x65A)
> dostatečně rychle ? Vypadá to, že až do toho rozšíření výboje mezi jističi
> jím netekl dostatečný proud - tomu by odpovídalo, že ten mezi vlastním
> zkratem (který tam tedy asi zůstal i po odpojení zkoušečky) a tím vybuchlým
> ani nevyletěl. Zřejmě proud oblouku v tom vadném jističi nebyl dostatečný.
>   Každopádně bych to nechal řádně znovu prověřit a všechny jističe bych
> rozhodně otestoval, zda skutečně vydrží zkrat.

>>> 3x35A a to tak ze proslehla faze mezi timto krajnim jisticem v této