Kam kraci kvalita a neb bezpečnost nadevse?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 2 07:54:27 CET 2013

Zdravím,
  no nevím, ale pochopil-li jsem správně ne zcela ideálně čitelný text,
hlavní jistič (ten 3x65A) neodešel ani po opakovaném nahození, ale odešlo
cosi za ním. Takže pojistky by asi na věci nic nezměnily.
  Co udivuje mne, je, že se navzájem propálily 2 jističe do sebe. Tipuji
to na selhání toho 3x35A tím způsobem, že se v něm vytvořil oblouk. Ten
v mžiku propálil onu díru do dalšího jističe a rozšířil se do něj (asi
tedy byly oba na různých fázích). Takže pak oba jističe prohořely způsobem
níže popsaným.
  Tento děj ale musel určitou dobu trvat. Proč nevylétl ten hlavní (3x65A)
dostatečně rychle ? Vypadá to, že až do toho rozšíření výboje mezi jističi
jím netekl dostatečný proud - tomu by odpovídalo, že ten mezi vlastním
zkratem (který tam tedy asi zůstal i po odpojení zkoušečky) a tím vybuchlým
ani nevyletěl. Zřejmě proud oblouku v tom vadném jističi nebyl dostatečný.
  Každopádně bych to nechal řádně znovu prověřit a všechny jističe bych
rozhodně otestoval, zda skutečně vydrží zkrat.
  Zdraví Pavel