Svodic, stavba

Karel M a8dtljb na gmail.com
Pondělí Březen 25 18:12:04 CET 2013

"A" je skutecne "bleskojistka" na rozvodnem sloupe, to je zalezitost
elektraren. RD mame v zastavbe, byt nekde na kopci tak bych urcite na
A svodici trval. Uz jsem se dival na ceny vykonnejsich varistoru na
farnellu a dospel jsem k nazoru ze stavba nema asi cenu. Ted jen
vybrat vhodny "levny" typ prumyslove vyrabeneho B+C svodice do domovni
rozvodnice, dostupnost nahradnich patron bude vyhodou. Mozna zvolim
3ks jednopolovych svodicu OEZ vedle sebe. Jedno vetsi prepeti bude pak
stat min. 1000Kc a max 3000Kc :-)
Co se tyce hromosvodu, ten mit budeme, je vyzadovan v pozarni zprave,
bude napojeny na zakladovy zemnic. Stozar na antenu take planuji, ale
nelibi se mi, ze by mel byt spravne pripojeny zelenozlutym 4mm2
medenym vodicem k hlavnimu ochrannemu pospojovani. Vy mate stozar
zemneny?
Karel