Svodic, stavba

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Březen 25 16:30:55 CET 2013

Pokud se mluví o jiskřišti, jde podle mého o stupeň A. Naopak kombinaci B+C
bych dával do domovního rozvaděče.
Jen pokud jde o stavbu - je otázkou, kde koupit vhodné výkonové varistory a
jak realizovat příslušnou tepelnou ochranu. Ta podle mého není součásti
varistoru a realizuje ji výrobce svodiče. A na té bych si dal osobně velmi
záležet! Ono takový i mnohem menší mírně "naštvaný" varistor dovede věci ...
a jde z toho strach ...
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 25, 2013 3:44 PM
Subject: Re: Svodic, stavba

K čemu je dobré dávat do rozvaděče svodič B+C? Jiskřiště lze po dohodě s
dodavatelem energie montovat i do sloupku před barák - ty největší
impulzní proudy si pak do baráku netaháte. Do rozvaděče dáte jen
varistory a vedení od sloupku funguje jako oddělovací indukčnost. Teda
záleží, odkud čekáte že ta vlna přijde. Já jí čekám spíš od sousedů,
kteří mají na střeše jen anténu bez hromosvodu (těch je většina). Pokud
nemáte pro hromosvod zvlášť uzemění a máte ho spojený se základovým
zemničem, pak bych asi dal B+C do rozvaděče - ve sloupku by to moc
platné nebylo.

Anděl