[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 20 21:18:49 CET 2013


On Wed, 20 Mar 2013, Petr Labaj wrote:

> No to tedy ne, expandovaneho plynu bude mnohem mene.
> Zdvihovy objem valce pro stejny vystupni vykon bude u 200bar
> motoru mnohem mensi. Byl-li by stejny, tak kroutici moment
> (a tedy vykon motoru) bude vyrazne vyssi.
> Je to podobne jako u auta s turbem, tedy s vyssim tlakem po
> zazehu smesi. Take pro stejny vykon pak staci vyrazne mensi
> zdvihovy objem.
> Prave ten predpoklad (podle me nespravny) o stejnem zdvihovem
> objemu pro motor 200bar i 40bar velmi zatemnil cely problem,
> proto nebyl na 1. pohled videt rozdil ve vykonu/spotrebe.

Vas predpoklad o rozdilnem obemu valcu je naprosto chybny.
Jelikoz motor na vzduch jaksi pracuje ze zasobniku, tak tim
ze pracuje nam vzduch ubyva a tlak se nam ztraci. Takze ke
konci ten motor bude muset stejne dobre pracovat i se 40bar.


> PL

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*


Další informace o konferenci Hw-list