[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Březen 20 21:13:39 CET 2013


No to tedy ne, expandovaneho plynu bude mnohem mene.
Zdvihovy objem valce pro stejny vystupni vykon bude u 200bar
motoru mnohem mensi. Byl-li by stejny, tak kroutici moment
(a tedy vykon motoru) bude vyrazne vyssi.
Je to podobne jako u auta s turbem, tedy s vyssim tlakem po
zazehu smesi. Take pro stejny vykon pak staci vyrazne mensi
zdvihovy objem.
Prave ten predpoklad (podle me nespravny) o stejnem zdvihovem
objemu pro motor 200bar i 40bar velmi zatemnil cely problem,
proto nebyl na 1. pohled videt rozdil ve vykonu/spotrebe.

PL

*********************************

From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 20, 2013 8:46 PM
Subject: Re: [OT] Auto na vzduch - nulove naklady


On Wed, 20 Mar 2013, Petr Labaj wrote:

> Pisu uz po sezone, k mailu jsem se dostal az ted.
> Kde se vzala ta uvodni predstava, ze vzdy se bude jednat o 1 litr
> expandovaneho plynu?
> Pokud to budu pohanet plynem o 200 barech, tak bude sila na
> jednotkovou plochu pistu mnohem vetsi, takze mi pro stejny
> vykon staci mnohem mensi zdvihovy objem motoru.
> Takze expandovaneho plynu na 1 cyklus bude u 200 baru
> mnohem mene.

No to zalezi na uhlu pohledu. Expandovaneho plynu na jeden cyklus
by melo byt v obou pripadech stejne - zalezi to na objemu valce
a na konecnem tlaku. Ale vzhledem k vetsi silove vyteznosti cyklu
s vyssim tlakem bude pro potrebny vykon stacit mene cyklu za cas.

> PL



Další informace o konferenci Hw-list