[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Březen 20 21:26:16 CET 2013


Ano, tento fakt u realneho motoru bude hrat roli (zatim jsme
diskutovali idealizovany fyzikalni model motoru). To bude take
mozna duvod (nebo jeden z duvodu), proc se rozhodli k takovemu
reseni.
Ale neni to jedine mozne reseni. Dalo by se to osetrit i prevodovkou,
kdy s plnou nadrzi bude mit motor vyrazne vyssi vykon a mohl by
jezdit na vyssi rychlostni stupen, tedy s mensim poctem otacek
a z toho plynouci mensi spotrebou.

PL

*********************************

From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 20, 2013 9:18 PM
Subject: Re: [OT] Auto na vzduch - nulove naklady


On Wed, 20 Mar 2013, Petr Labaj wrote:

> No to tedy ne, expandovaneho plynu bude mnohem mene.
> Zdvihovy objem valce pro stejny vystupni vykon bude u 200bar
> motoru mnohem mensi. Byl-li by stejny, tak kroutici moment
> (a tedy vykon motoru) bude vyrazne vyssi.
> Je to podobne jako u auta s turbem, tedy s vyssim tlakem po
> zazehu smesi. Take pro stejny vykon pak staci vyrazne mensi
> zdvihovy objem.
> Prave ten predpoklad (podle me nespravny) o stejnem zdvihovem
> objemu pro motor 200bar i 40bar velmi zatemnil cely problem,
> proto nebyl na 1. pohled videt rozdil ve vykonu/spotrebe.

Vas predpoklad o rozdilnem obemu valcu je naprosto chybny.
Jelikoz motor na vzduch jaksi pracuje ze zasobniku, tak tim
ze pracuje nam vzduch ubyva a tlak se nam ztraci. Takze ke
konci ten motor bude muset stejne dobre pracovat i se 40bar.


> PL



Další informace o konferenci Hw-list