Re: VMP, loď v CR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 24 19:09:21 CEST 2013

Doporucuji si udelat kapitanske zkousky v tom Chorvatsku.
Toto opravneni ma mezinarodni platnost. Navic kdyz jsem to pred
par lety delal, tak to chorvatske opravneni je dozivotni, kdezto
ceske bylo tehdy omezeno na nekolik let (mozna je to ale dneska
uz v Cesku jinak, nevim).
Protoze v Chorvatsku to zkouseji praktici (dela se to na kapitanatu),
tak chteji prakticke veci, ktere je stejne dobre se naucit (kdo ma kdy
prednost atd.). Dela se to samozrejme v chorvatstine, ale to je snadno
porozumitelny jazyk.
Ja to tehdy delal jako "vedlejsi efekt", kdyz jsem se byl jednou v HR
potapet, a par lidi tam slo, tak jsem se k nim po nocni priprave pridal.
Stalo me to tehdy nejake jednotky tisic Kc (myslim, ze neco mezi 3-5 tis.).
Navic kdyz pojedete nekam k mori, tak urcite ma lepsi zvuk kapitansky
prukaz z primorske zeme, nez z nejakeho suchozemskeho Ceska
(treba kdyz si budete chtit pujcit lod).

PL

************************************

From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, June 24, 2013 6:18 PM
Subject: OT : VMP, loď v CR

Předem se omlouvám za totální OT, ale jsou tu "loďaři" a určitě mají
přehled.
Z jedné diskuse jsem zjistil, že v Chorvatsku už musí být papíry na loď,
byť je tam jen elektomotor co by pohon.
Nějaká novinka snad platná už minulý rok ( kdy jsem tam tedy už jezdil "
na černo" )
Má o tom někdo nějaké informace? Na vebu píší , že do 3 m délky a 5HP
motoru být nic nemusí ( ani TP )
Další dotaz se týká VMP - dělal někdo kurz, dá se to zvládnout?
Poslední věc je motor..... k člunu BUSH 300 bych rád nějaký závěsný
dvoutakt do 5HP jako náhrada za ten elektomotor - Minn Kota Endura 40
Přeci jen na moře bude spalovák lepší , i když to courání v tichu má
taky své kouzlo.

Co koupit? Nějaké doporučení? 4-takt nechci ( olejová náplň, převoz ) a
dvoutakty nějak zmizely z trhu. Jaký koupit starší?
Děkuji za případné soukromé informace.....