Re: OT : VMP, loď v CR

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Červen 24 18:51:54 CEST 2013

Zdravím,

jak je to v Chorvatsku nevím.

>Další dotaz se týká VMP - dělal někdo kurz, dá se to zvládnout?

Myslím že tohle je v pohodě. Dělal jsem kurz s omezením na 80m2 plachet a
100kW motor (kde chcete takovou lod v ČR najít? :-) - bez praktických
zkoušek, jen PC učebně.

Otázky jsou logické, trochu blbé jsou různé světla a označení na lodích. To
nemá žádný systém, není to podobné ničemu co se používá na břehu. To se
musíte naučit.

Ale za 2 dny intenzivního studia se to celkem v pohodě naučíte. Ostatně
veškeré testy jsou na webu dostupné, lze se to učit i neustálým klikáním
testů.

Pokud mě paměť neklame, tak v čr je "bezpapírová" loď definovaná do 5,5metru
délky, 5HP motor a 12m2 plachet.

Zapik