pajeni po ochrannou atmosherou

Neděle Červenec 14 13:27:50 CEST 2013

Dobrý den,
mám takový problém. Hliníkové tišťáky s extra bílou nepájivou maskou ze
Semachu a během zapájení ledek mi zežloutnou. A to jsem zatím pájel jen
s olovem, při nižší teplotě. Když do povrchu škrábnu, je pod tím barva
bílá skoro jako před ohřevem. Takže jde o povrchovou degradaci, nejspíš
oxidaci.

Pomohlo by pájet pod ochrannou atmosférou? Když tak pod jakou? Pájecí
přípravek je tak malý, že bych se nebál použít i něco redukčního,
hořlavého. Třeba plyn do zapalovačů. Dusík mohu vyzkoušet u kamaráda
(pájí s tím výměníky do tepelných čerpadel), ale pak nevím, jak bych si
ho v malém množství opatřil. Doved bych si představit CO2 (bombičky a
sifinovou láhev). Pro výrobu šlehačky byly nějaké jiné bombičky - jsou
rozměrově zaměnitelné se sifonovými? Má význam to shánět a zkoušet?

Anděl