pajeni po ochrannou atmosherou

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Neděle Červenec 14 14:11:14 CEST 2013

Nezloutne ta maska spise samotnym teplem? Tzn tim ze desku prehrivate.

Jinak jako ochrana atmosfera se pouziva dusik

Pavel

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Vláda Andel
Sent: 14. července 2013 13:28
To: konfera
Subject: pajeni po ochrannou atmosherou

Dobrý den,
mám takový problém. Hliníkové tišťáky s extra bílou nepájivou maskou ze
Semachu a během zapájení ledek mi zežloutnou. A to jsem zatím pájel jen s
olovem, při nižší teplotě. Když do povrchu škrábnu, je pod tím barva bílá
skoro jako před ohřevem. Takže jde o povrchovou degradaci, nejspíš oxidaci.

Pomohlo by pájet pod ochrannou atmosférou? Když tak pod jakou? Pájecí
přípravek je tak malý, že bych se nebál použít i něco redukčního, hořlavého.
Třeba plyn do zapalovačů. Dusík mohu vyzkoušet u kamaráda (pájí s tím
výměníky do tepelných čerpadel), ale pak nevím, jak bych si ho v malém
množství opatřil. Doved bych si představit CO2 (bombičky a sifinovou láhev).
Pro výrobu šlehačky byly nějaké jiné bombičky - jsou rozměrově zaměnitelné
se sifonovými? Má význam to shánět a zkoušet?

Anděl