OT Re: Startovaci baterie v trakcnim rezimu

jevem jevem na email.cz
Středa Leden 30 10:41:49 CET 2013

Plha se hlásí:
mohu letištní test provést i mimo letiště nebo musím bezpodmínečně nechat
auto s rozsvícenými světly na letišti ?
J.

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 30, 2013 10:33 AM
Subject: Re: Startovaci baterie v trakcnim rezimu

Problém je, že výrobci autobaterií se počtem cyklů baterie nechlubí,
takže základní informace chybí. Kdysi jsem někde vyhrabal informaci, ze
které se dalo odvodit že autobaterie by měla snést cca 30 až 50 cyklů.
Jako zálohovací, když bude stále nabitá a jednou za čas se z ní něco
vezme, by měla být v pořádku. Na to je dělaná.
Už hodně dávno, za komančů a ještě před Ca/Ca technologií jsem byl na
semináři od Akumy. Při nabíjení v autě, kde se udržuje vyšší napětí než
je pro baterku zdrávo, tehdy jejich cílem bylo zvýšit životnost z 500 na
600 hodin. Tranzistotový regulátor v Š120 byl nastavený přesně na 14V a
až když jsem ho přestavil na 14,2 a dodělal teplotní závislost (při
mrazu až 14,4V, v létě ve vedru 14,1), dalo se s tím bez velkého
dolívání vody a dobíjení jezdit celý rok. Dnešní Ca/Ca technologie
zvyšuje plynovací napětí a baterky se v autě běžně dobíjejí na 14,4V bez
podstatného úbytku vody. Pak tehdy mluvili o "letištním testu" -
přijedete na letiště, necháte tam auto týden a zapomenete zhasnout
světla. Po tom týdnu by prý baterka měla jít nabít tak, aby jste
nastartoval a odjel. I to byl tehdy dost problém. Jak je to dnes, netuším.
Anděl