Startovaci baterie v trakcnim rezimu
Zdeněk Aster
Zdenek.Aster na seznam.cz
Středa Leden 30 13:02:26 CET 2013
Provozuju, baterie 12V/110Ah znacky Exide, v dodavce, kde v zime se
topi topenim (teplovodním, žere jako kráva :-), v podstate se topi treba
pres noc a dost casto, pak k ranu topeni uz nejde protoze, je to na hranici,
kdy lze nastartovat... Dostava takhle na frak vlastne jen, kdyz je zima
venku
a tak asi prumerne 3dny v tydnu, rekl bych, ze to neni nic strasne.
Nicmene, ta baterka vydrzi presne 2 roky pak je k nicemu(Uz jedu treti
takto,
uvazoval jsem o nejake co trakcni co snese startovaci proud a pri tech
cenach a riziku, ze vydrzi stejne me to proste preslo),
respektive ma kapacitu tak sotva na rani nastartovani bez topeni.
Prijde mi, ze kdybych ji takto pouzival kazdy den, tak mam pocit, ze do
pul roku bude po ni :-D
Zdenek Aster
---------- Původní zpráva ----------
Od: RV <vicek.radek na cpost.cz>
Datum: 30. 1. 2013
Předmět: Startovaci baterie v trakcnim rezimu
"Chtel bych se zeptat zda nekdo neprovozujete dlouhodobeji klasicke
startovaci Pb baterie v trakcnim rezimu - tedy v rezimu hlubsich cyklu a
pripadne jak hluboke cykly jsou a jaka je bezna zivotnost techto baterii
v tomto provozu.
Kdyz se divam na ceny startovacich a trakcnich baterii tak jsou skoro v
pomeru 1:2 takze i kdyby ta vydrz byla treba polovicni tak jsem porad na
svych, navic si muzu dovolit nakoupit 2x takovou kapacitu a nedelat tak
hluboke cykly.
A to nemluvim o tom, ze ta trakcni se muze take po par letech zblaznit.
Ted mam v aute nejakou (uz nevim ani jakou) baterku sest let, dostava
zahul v mrazech od bufiku a stale startuje jak vino. A to ta baterka
trpi otresy, horkem a mrazy.
--
Radek Vicek
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20130130/addee182/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list