Seriove linky

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Leden 26 19:39:42 CET 2013

Dobry vecer,

tento tyzden mam uz druhu hardwarovu otazku, na ktoru by som sa rad
spytal v konfere. Dnes som s odstupm niekolkych tyzdnov zase trochu
rozmyslal nad filozofiou bastla, ktory mam rozrobeny. Tento raz som sa
cez otazku riesenia napajacieho zdroja dostal az k aktualnemu
ciastkovemu problemu a to je detekcia pripojenia a odpojenia
zariadenia od seriovej linky.

V pripade RS232 je to jednoducha uloha a da sa riesit diskretnou
tranzistorovou logikou ako aj pouzitim specializovaneho obvodu s
priamym logickym vystupom. Ako vsak podobnu vec realizovat na zbernici
RS485, mi nie je jasne. Mozete mi prosim nieco poradit alebo dat
nejaky tip na hotovy obvod, ktory by takuto funkciu realizoval?
Poziadavka je jednoducha, som pripojeny na zbernicu - jeden logicky
stav, som odpojeny, pripadne sa odpojil jeden z vodicov, druhy logicky
stav. Moj problem je ten, ze neviem ako jednoducho analogovo
realizovat diferencialny vstup RS485 tranzistormi. Pomohol by aj
nejaky odkaz do googla na relevantnu teoriu.

Velmi pekne dakujem.

A.