Seriove linky

Marek Peca marek na duch.cz
Sobota Leden 26 21:27:25 CET 2013

> [...]
> ciastkovemu problemu a to je detekcia pripojenia a odpojenia
> zariadenia od seriovej linky.
>
> V pripade RS232 je to jednoducha uloha a da sa riesit diskretnou
> tranzistorovou logikou ako aj pouzitim specializovaneho obvodu s
> priamym logickym vystupom. Ako vsak podobnu vec realizovat na zbernici
> RS485, mi nie je jasne. Mozete mi prosim nieco poradit alebo dat
> nejaky tip na hotovy obvod, ktory by takuto funkciu realizoval?
> Poziadavka je jednoducha, som pripojeny na zbernicu - jeden logicky
> stav, som odpojeny, pripadne sa odpojil jeden z vodicov, druhy logicky

Obavam se, ze u RS485 to vubec resitelne neni -- jedna se o sbernici
urcenou obecne pro vice nez 2 koncova zarizeni a tam je legitimni stav
"odpojeno". U RS422 uz by to smysl mit mohlo, jeste bych doporucoval
overit, zda i tam neni povoleno mit v dobe necinnosti vysilac odpojen.

> Moj problem je ten, ze neviem ako jednoducho analogovo realizovat
> diferencialny vstup RS485 tranzistormi. Pomohol by aj nejaky odkaz do
> googla na relevantnu teoriu.

A proc tranzistormi? Kde je 5V a neni duraz na nizkou spotrebu, prijem
RS4xx resi SN75176 za par korun, u 3V ci nizkoprikonovych zarizeni uz to
chce, pravda, neco drazsiho.

Jinak asi nejsnaze operacni zesilovac/komparator.

ZdraviM.P.