OT: zimni startovani (bylo: Re: OT vikend (Elektronika do auta))

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Leden 19 15:33:32 CET 2013


Ono to bude spíš tak, že éter se vzněcuje při mnohem menších tlacích 
(teplotách) než nafta. Čili když se k tomu přičte rychlejší hoření, tak 
k zážehu a expanzi plynů ve válci dojde dlouho před dosažením horní úvrati.

Čili píst pracuje proti mnohem vyššímu tlaku, navíc se strmým náběhem a 
namáhání ojničního mechanismu je velké...

Éterové startovací spraye se prodávaly ještě docela nedávno (nebo 
prodávají?) a tvrdé to bylo i vůči zážehovému motoru, který má podstatně 
menší kompresní tlaky.

---
Jirka

> Tahle veta mi nejak vrta hlavou. Opravdu je, pri tom, jake teplotni rozpeti
> je schopna ocel, litina nebo ostatni technicke kovy snaset, nejaky znatelny
> a podstatny rozdil v pevnosti materialu pri +30°C nebo treba pri -15°C? Z
> pohledu obsluhy to chapu, tech plus tricet je vyrazne snesitelnejsich, nez
> tech studenych patnact, kdy _u obsluhy_ hrozi, ze ji nejaka podstatna
> soucast upadne :)
>
> V mrazech bych cekal spis ztuhnuti maziv a s tim spojene problemy (jakoze
> treba ojnicni lozisko prestane loziskovat a nasledne se ojnuce podiva bokem
> motoru ven, protoze se na klice neprotoci), ale ne, ze se mi ta ojnice
> rozsype na prvocinitele.
>
> Vi o tom nekdo neco?
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Saturday, January 19, 2013 11:44 AM
> Subject: Re: OT vikend (Elektronika do auta)
>
>
> On ten éter
> dělá při výbuchu velké rázy (hoří rychle, na rozdíl od nafty) a na mrazem
> prokřehlý motor je to opravdu velká zátěž.
>
> Zdraví Pavel


Další informace o konferenci Hw-list