OT vikend (Elektronika do auta)

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Sobota Leden 19 16:33:58 CET 2013


U oceli klesá s mrazem houževnatost. Ale není to obecný jev, u hliníku
naopak roste :-) Takže optimální "pracovní teplota" oceli je +200
stupňů a u hliníku zase -200 :-) Ale podle mě budou mít větší vliv
nepřímé jevy, jako ten olej, změna vůlí a tak.

Aleš Procháska

> Tahle veta mi nejak vrta hlavou. Opravdu je, pri tom, jake teplotni rozpeti
> je schopna ocel, litina nebo ostatni technicke kovy snaset, nejaky znatelny
> a podstatny rozdil v pevnosti materialu pri +30°C nebo treba pri -15°C? Z
> pohledu obsluhy to chapu, tech plus tricet je vyrazne snesitelnejsich, nez
> tech studenych patnact, kdy _u obsluhy_ hrozi, ze ji nejaka podstatna 
> soucast upadne :)

> V mrazech bych cekal spis ztuhnuti maziv a s tim spojene problemy (jakoze
> treba ojnicni lozisko prestane loziskovat a nasledne se ojnuce podiva bokem
> motoru ven, protoze se na klice neprotoci), ale ne, ze se mi ta ojnice
> rozsype na prvocinitele.

> Vi o tom nekdo neco?

> Pavel Kutina


> ----- Original Message ----- 
> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Saturday, January 19, 2013 11:44 AM
> Subject: Re: OT vikend (Elektronika do auta)


> On ten éter
> dělá při výbuchu velké rázy (hoří rychle, na rozdíl od nafty) a na mrazem
> prokřehlý motor je to opravdu velká zátěž.

> Zdraví Pavel

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list