Elektronika do auta.

Ondřej Kozumplík kozond-konf na seznam.cz
Čtvrtek Leden 17 11:37:39 CET 2013


ISO7637 podle ktere se to delalo tehdy a dela pokud vim dodnes popisuje ty
pulsy. suppresor byl SMC - ty maji 1500W. nepamatuju si presne parametry
tech pulzu a normu u sebe ted nemam, ale proslo to. na nekolika ruznych
zarizenich. ve dvou ruznych na sobe nezavislych akreditovanych zkusebnach.
zdroj od linearu, co zvladne 75V je samozrejme cistsi reseni, ale katovani
kostu je neuprosne :)

Ataman
http://www.hysteria-metal.cz


Dne 17. ledna 2013 10:45 Jaroslav Meduna <meduna na mikroklima.cz> napsal(a):

> DD, to co popisujete mohlo projit v hodne davne historii, ale ne dnes.
> Energie testovaciho pulzu (podle EHK 10.03) presahuje bezne SMB supressory
> 600 W. Pro predstavu je to pulz dlouhy 400 ms ze zdroje o napeti 75 V
> (65-87) s vnitrnim odporem 0.5 R. Tj. je tam ztratovy vykon cca 1800 W po
> hodne dlouhou dobu (za kterou ten supressor odejde). Bezne se to resi bud
> zdrojem, ktery opravdu vydrzi 75 V (napr. beznym automotive od LTC), nebo
> tam musite mit nejaky odpojovac, ktery vam odpoji elektroniku, protoze
> jinak to udela cmoudik. JM****
>
> ** **
>
> ** **
>
> *From:* hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On
> Behalf Of *Ondřej Kozumplík
> *Sent:* Thursday, January 17, 2013 9:28 AM
> *To:* HW-news
>
> *Subject:* Re: Elektronika do auta.****
>
> ** **
>
> seriova dioda proti prepolovani, za ni TVS, dale pi-clanek CLC kvuli
> ruseni po dratech ven (pomuze castecne i na transienty zvenci), za tim
> stabec (v mem pripade buck), ktery zvladne 40V.
>
> provereno zkusebnou i lety provozu na velkem poctu zarizeni
>
> ****
>
> Ataman
> http://www.hysteria-metal.cz****
>
> ** **
>
> Dne 17. ledna 2013 6:50 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
> napsal(a):****
>
> Doporucil  bych spis spinany stabilizator, je jich na trhu dost a v
> kombinaci s treba SMD tlumivkou je to i elegantni. Dobre to filtruje.
> Jinak jsem udelal uz ruzna udelatka a neni to s prepetim, spickama atd.
> zas tak dramaticke, dioda, par ohmu v serii s napajenim a dobre C
> samozrejme je na miste. Transil jsem nikdy nepouzil.
> Skutecne ty Cinske adaptery nemaji v sobe krome pojistky nic a treba s
> kamerou mi funguje uz rok bez havarie.
> Dne 17.1.2013 0:50, Petr Labaj napsal(a):****
>
> ** **
>
> K cemu prosim ma byt low-drop, kdyz se to bude napajet z 9V ?
>
> PL
>
> ********************************
>
> From: "Radek Benedikt" <benedikt na lphard.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Thursday, January 17, 2013 12:34 AM
> Subject: Re: Elektronika do auta.
>
> ****
>
> Robim pocitadlo do auta (nie do modelu) pre jedneho znameho na preteky (nic
> seriove). Je tam len MCU a snimac ktory snima impulzy.
> A chcem sa spytat ako mam osetrit napajanie a vstup proti ruseniu. Staci z
> 12V stablizator + nejake C a na vstup optoclen? alebo este nejake prepetove
> ochrany?****
>
> Neni to tak slozite, ale je tam par fint. Spinanen verze nemam zas
> tolik osahnute (cti promerene zkusebnou) takze se vyjadrim jen k
> linearni verzi s napajenim logiky 5V.
> ad1] jsou tam dost slusne pozadavky na odolnost vuci prepeti a i pres
> ruzne transily na vstupu doporucuji zapomenout na 7805. Chce to neco
> lepsiho, nejlepe low-drop out s dostatecnym vstupnim napetim. Pokud si
> po tech letech spominam tak neco jako 2931 je celkem dostupne a melo by
> vyhovet.
> ad2) neni moc vhodne to napajet z "tvrdych" 12V.. Je mnohem lepsi aby
> na vstupu stabilizatoru bylo 9V pri plnem zatizeni a ty 3V utopit na
> kombinaci pojistka civka odpor dioda. To vse jako zebricek pospojovane
> kondenzatory na zem.. V podstate jde o kombinaci trech filtru za sebou.
> Tj. RC - LC - RC. Za tim, tusim poslednim, RC clankem je k zemi transil.
> Davat ho moc na vstup nema zas tolik smysl, jednak je ohrozovan pak kde
> cim a navic je rychly a tak je schopny vygenerovat i problemy s EMC.
> ad3) je to pomerne dost o kvalite tech vstupnich kondenzatoru, jsou
> impulsne namahane pomerne velkym napetim. Ten R v RC filtru take
> nezapomenou nadimenzovat na prislusny ztratovy vykon.
>
> Obdobne je to u vstupu, Optrony jsou sice hezka vec, ale v podstate nic
> neresi. Zemni smycky, co by se musely za jejich pomoci likvidovat v
> podstate v aute nejsou. Ruseni ano, ale to ten optron stejne neresi.
> Pravda, neposle ho dal do procesoru, ale to ruseni ten optron odpraskne.
> A pokud je ten optron rozumne odruseny, tak je tam v podstate nanic. RC
> clanky, tam stejne musi byt a pokud se to neprezene s jejich rychlosti,
> tak to pochytaji. Rozumne velke odpory v RC clancich (tj. dostatecne
> velke) a dva RC clanky zasebou. V prostredku je to navic orezane
> transilem.U tech R v RC clancich tentokrat nejde moc o vykonove
> zatizeni, ale o napetove. Ty C musi byt opet impulsne zatizitelne.
>
> Radek (benedikt2hw.cz)
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list****
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list****
>
> ** **
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20130117/fa0c74eb/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list