Ještě k PICu - uklízení proměnných při výpadku napájení

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Leden 13 20:48:33 CET 2013

Dne 13.1.2013 19:58, Andrej Jancura napsal(a):
> Meranie napr. 12V by som oddelil normalne delicom a bufroval operacnym
> zosilnovacom. Ide o to, ze na tych externych 12V mate vzdy indukovane
> rusenie a pokial tam date len cisty delic, tak Vam prelezie rovno do
> procesora a tahate to po celej PCB, s dalsimi eventualnymi nasledkami
> pre funkcnost.
no uz jsem to pouzil nekolikrat, mekky delic radove desitky kohm a na
noze MCU 10nF kondenzator a nikdy s nicim problem nebyl, ani kdyz se tam
tocily motory a ja nevim co vsechno

ted tam bezi na te desce dokonce dva menice a take vse bez problemu

> Okrem toho pokial mate Uin, stabilizator na napajanie a pin do mcu,
> tak sa moze stat, ze vam cez ten pin potecie zbytkovy prud pri vypadku
> napajania mcu, a procesor budete napajat parazitne cez diody a
> polovodicove struktury na pine. Mozny je aj dalsi stav, ze tym pinom
> bypasnete ten stabilizator a budete tade tlacit prud do Uin, ked sa
> Vam preklopi na output. Predsa len komparator v externom svabe toto
> riziko obmedzuje.
no tohle resi LEDka na napajeni za stabilizatorem, ktera signalizuje
zapnuti - pres ten mekky delic na ni proste napeti nevyleze

> Proste aby som moc nekecal, nemam rad piny bez oddelenia a bufrovania.
> (Ked nic ine, tak aspon seriovy rezistor...)  :)

no ten delic se prece chova uplne stejne jako ten seriovy odpor, navic
pokud bych tedy uz chtel zabranit tomu parazitnimu napajeni tak neni
problem si ten delic posadit treba pod 2V a navesit tam zenerku/LEDku
abych mel proste jistotu, ze se tam vic nic neobjevi