Re: Ještě k PICu - uklízení proměnných při výpadku napájení

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Leden 13 19:58:20 CET 2013

Dobry vecer,

toz napisem Vam svoj nazor.

2013/1/13 Admin HWnews <hwnews na cncnet.info>:
> Hmm a proc na to nevyuzit bud jeden AD kanal a nebo kdyz uz tak komparator
> primo v PICu.

Tento system merania by som pouzil len v pripade, ked by "systemu"
nevadilo, ze chodi medzi 3.3V - 5V. Potom mozete dat na napajanie za
stabilizatorom delic a merat napatie. Musite vsak pouzit nejaku
referenciu na inom pine AD prevodnika.

Meranie napr. 12V by som oddelil normalne delicom a bufroval operacnym
zosilnovacom. Ide o to, ze na tych externych 12V mate vzdy indukovane
rusenie a pokial tam date len cisty delic, tak Vam prelezie rovno do
procesora a tahate to po celej PCB, s dalsimi eventualnymi nasledkami
pre funkcnost.

Okrem toho pokial mate Uin, stabilizator na napajanie a pin do mcu,
tak sa moze stat, ze vam cez ten pin potecie zbytkovy prud pri vypadku
napajania mcu, a procesor budete napajat parazitne cez diody a
polovodicove struktury na pine. Mozny je aj dalsi stav, ze tym pinom
bypasnete ten stabilizator a budete tade tlacit prud do Uin, ked sa
Vam preklopi na output. Predsa len komparator v externom svabe toto
riziko obmedzuje.

Proste aby som moc nekecal, nemam rad piny bez oddelenia a bufrovania.
(Ked nic ine, tak aspon seriovy rezistor...)  :)

A.