OT: Excel vs. Calc

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Leden 9 20:43:38 CET 2013

Jakožto tradiční propagátor a dlouholetý uživatel OOo/LO se vyjádřím také:

Ano, spouštění OOo/LO na Win je výrazně pomalejší, pravděpodobně i
proto, že aplikace nevyužívá řady nativních modulů operačního systému
jako MSO. Na Linuxu je spouštění výrazně rychlejší.

Ovládání (GUI) OOo/LO naštěstí zůstává tradiční, což vede až k zuřivosti
různé frikulíny ;-)))

Makra nepoužívám, takže to moc komentovat nemůžu, ale už jsem uvedl, že
kompatibilita je omezená. Novell měl v plánu to zlepšovat, jak to
dopadlo, momentálně nevím.

OOo/LO ve Windows samozřejmě kontroluje aktualizace (pokud to tak
nastavíte), takhle se přece chová většina widlowsoidních programů... V
Linuxu se vše děje přes centrální správu software a samovolná
aktualizace prakticky není možná. To je jedna z často citovaných
bezpečnostních výhod Linuxu, na druhou stranu BFU zřejmě vyžadují
widlows ovčí chování ("někdo/program/nevímco to vyřeší automaticky za
mě"). Takže to tam tak udělali (volitelně)...

Kompatibilita OOo/LO a MSO není 100% (a imho logicky nikdy nebude), ale
je řada uživatelů, kteří to prostě nepotřebují. Mně tohle došlo už hodně
dávno a dnes to v podstatě neřeším...

Snad největší výhoda OOo/LO je svoboda. Nikdy neřešíte, jestli jste pro
Boha přečetli opravdu celkou 100stránkovou, průběžně se měnící EULA a
pro které písmenko či interpunkci se zrovna nacházíte jednou nohou v
base nebo alespoň pod mostem...

Ne, nevadilo by mi mrkwosoftu zaplatit peníze (už se stalo a ne málo),
vadí mi jejich neskutečná nabubřelost, arogance a jednostranné kladení
si podmínek.

Před pár dny jsem absolvoval cca půlhodinový rozhovor s jejich
zaměstnancem na zákaznické lince. Neskutečný....ať jdou prostě do
prdele. Definitivně.

---
Jirka