Kouzla s obrazky (bylo: Re: Náhrada tranzistorů ze SSSR (Re: Jméno firmy))

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Únor 27 13:23:49 CET 2013

Ještě to zkusím zformulovat znovu:

pokud v dokumentu existuje chaotický "pixelový bordel" z fotoaparátu,
scanneru apod. a trváte na jeho PŘIBLIŽNÉM zachování (tím spíš v
barvách) a zároveň malé datové velikosti, je ztrátová komprese *.jpg
jedna z mála použitelných voleb (pouze *.djvu je výrazně lepší).

Jestliže v dokumentu výrazně omezíte barvy či odříznete onen bordel,
prostě nějak obrázek "zpravidelníte", lze použít *.png, *.gif apod. a
často vychází výhodněji než *.jpg.

Pro "přirozeně pravidelné" (tedy ryze elektronicky generované) dokumenty
je naopak *.png či *.gif (popř. jiný bezeztrátově komprimovaný formát)
lepší prakticky vždy.

---
Jirka