Kouzla s obrazky (bylo: Re: Náhrada tranzistorů ze SSSR (Re: Jméno firmy))

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Únor 25 23:58:52 CET 2013

> DJVU je poměrně hezký formát, ale nepraktické je, že ho mailoví klienti,
> lokální, ani weboví, obvykle neumí zobrazit přímo v mailu, takže je to
> podobně otravné, jako třeba PDF s jednou stránkou, nebo obrázek v zipu.

Poklikání na přílohu v mailovém klientu je "otravné"? Webový prohlížeč
umí djvu zobrazit, pokud má plugin (což není problém).

> Zkusmo jsem vzal verzi "nejvyšší kvalita (18 kB)" a po printscreenu a pár
> kliknutích je z toho png 10 kB, které se obvykle nechá automaticky zobrazit
> v mailu.

To takhle proběhlo ale jen proto, že obrázek byl djvu konverzí
"inteligentně zjednodušen". Zkuste si na *.png převést původní bitmapu...

Nicméně *.djvu jsem zmínil jen jako možnost, pokud chci zachovat barvu,
detaily a zároveň mít malou datovou velikost. Na monochromatickou
pérovku je ideální *.png nebo *.gif, o tom není sporu a propaguju to
tady už dávno.

---
Jirka