OT: MB na domaci server s napajenim 12V

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Únor 26 17:29:16 CET 2013

Tak to by bylo na dlouho a určitě bych toho půlku nenapsal nebo napsal blbě.
Ale jen tak z patra třeba virtualizace stanic, provoz více serverů. Stačí si
položit otázku, proč to vlastně Microsoft nabízí zadarmo? Kdyby mu neteklo
do bot, tak za to chce už dávno velký peníze.

> Licenční klacky mi nevadí, licencí mám dostatek, v pohodě se vejdu, že
> to ten server ani nezvládne :-)

Opravdu? Obecně OEM licence podle EULA s virtuálním provozem nekamarádí.
Například Windows 7 je možný pouze ve verzi Enterprise v režimu SA. A
minimálně u krabicových 2012 bych si dobře ověřil, že je licenčně možné je
vůbec instalovat do virtuálního prostředí. A sice to není tento případ, ale
OLP verze 2012 se můžou instalovat v rámci licence 2x virtuálně, ale pouze
na jeden hardware. Na licenční záležitosti ohledně virtualizace opravdu
pozor. Dost se liší i podle data zakoupení.

> Pěkné je, že do VMWare Workstation dali možnost připojování se k
> virtuálům na ESXi, to se mi líbi, to je fakt. Na druhou stranu, jestli
> to řídit přes VMWare nebo přes vzdálenou plochu, to je celkem jedno.
> Předchozí verze ESXi nemám, kdysi jsem si koupil to jejich video
> školení, to už nevím, jaká tam byla použitá verze. Sám jsem si zkoušel
> tu pětku.

> Tak zase ono není pozdě asi nikdy. Není zase až takový problém ten
> Windows Server kdykoliv hodit pod ESXi, pokud je s ním hardware
> kompatibilní, což tedy je. Zvirtualizovat cokoliv se dá snadno. Ale asi
> [...]

Pokud na tom má běžet jeden server, tak to samozřejmě nemá smysl a může
běžet na železe. Pokud je plán provozovat více strojů, zvážil bych ESXi,
dokud je čas. Cokoliv pak předělávat sežere hromadu dalšího času.