Mg pole a indukovane napeti z prochazejiciho proudu?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Únor 11 10:52:43 CET 2013

Omlouvam se nemam po ruce vhodny nastroj v kterem bych to nakresil a v
malovani ve Windows jsem koaxial zvladl jen jako barevnou caru :-)
Pokusim se o slovni popis.
Mame krabicku v ktere je zdroj signalu V1 s vystupni impedanci definovanou R
1, z krabicky vede koaxila (oranzova cara), jehoz stredem tece proud k
odporu R2 jehoz druhy konec je pripojen na zem v krabicce, cili proud se
nevraci stinenim koaxialu.
V krabicce mame take "voltmetr", ktery je druhym koaxialem (zluta cara)
pripojen k R2, stineni obou koaxialu jsou spojena u R2 a  zemnena jen na
konci u zdroje signalu.

Oba koaxilay vedou vedle sebe, vzdalenost stredu rekneme 10mm.
Teorie rika, ze tech 7,07mA RMS proudu stredem oranzoveho koaxu vyvola
magneticke pole, ktere v zlutem koaxu bude indukovat chybove napeti,ktere
ovlivni (signifikantne) mereni voltmetrem a to i na tom 1m.
Proc se na to ptam, jednak me to zajima a pak chystam mereni v kterem se
bude merit proud, a nebude mozne tento vracet stiennim koaxu. Mam sice
pripraven zdroj proudu,ktery by mel stejny proud tlacit stinenim zpet a tim
problem eliminovat, ale kdyz jsem si spocital chybove napeti pro mnou
naznaceny pripad vychazi mi nejake desitky nV coz mi prijde nepodstatne,
proto predpokladam, ze nekde neco pocitam blbe.
Fyzicke mereni je hezke, ale mereni stridavych velicin neni uplne trivialni
a kdyz clovek neco meri mel by vedet jake ma ocekavat vysledky a umet je
spravne interpretovat.

Hutta