Windows, Bray a seriova komunikacia...

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Únor 1 19:41:36 CET 2013

Dobry vecer,

tak som dnes zase trochu debugoval seriovu linku. Nic svetoborne,
jednocip a MAX232 prijene na COM1 na stolnom PC. Pustil som Braya a
testoval...

Vsetko vyzeralo uplne idealne, pokial som do svojho testovacieho softu
vypisujuceho cca. 64 znakov, nepridal cyklicky vypis premennej. Objem
vypisovanych znakov stupol asi patnasobne. A tu sa zacalo cosi cudne.
Bray sice vypisoval, ale uplne sa stratil retazec signalizujuci reset
od watchdogu, ktory bezi co 2,5sek. Dalej som si vsimol cudne
spravanie sa Braya pri logovani dat pri velkom objeme dat na vstupe.
Bray bezi pokial sa nenaplni nejaky interny buffer, potom zacne
zapisovat na disk a v tomto okamihu mi akoby windows zmrzli. Chcel by
som sa preto spytat, ci ste niekto nieco podobne nepozoroval tiez?

Dalsie uz len odhadovane vlastnosti su skor na system windows, fifo v
usarte a algoritmu Braya. Maju win nejaky garantovany cas odozvy na
prijatie znaku od seriovej linky a aky velky buffer pouziva fifo
usartu? Chvilu sa zdalo, ze by mohol pomoct nejaky vhodny delay vo
vysielani znakov na strane jednocipa, ale pri prekroceni kritickeho
objemu dat to nefunguje a Bray normalne strati znaky. Nemate s tym
niekto detailnejsie skusenosti, co sa s tym da robit?

Dakujem za odpovede.

A.