LCD do fotokomory

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Neděle Prosinec 1 19:04:35 CET 2013

Zdravím,

zařizuji si fotokomoru a sice mám nějaký starší mechanický časovač, ale
příliš mě to neuspokojuje. :-)

Tak přemýšlím, zda-li by nešlo ubastlit se nějaké udělétko, které
by se mi staralo o takové ty prozaické detaily, jako je doba osvitu
atd. Ideálně by se mi líbilo mít zařízení, které bude umět nejen nastavit
bodu osvitu, ale které by to taky umělo logovat, včetně doby ve vývojce
a ustalovači (nj. člověk by musel stisknou příslušné tlačítko), teplotě
vývojky atd. - případně podle údajů v počítači dané časy upravit, nahrát
do zařízení a nechat si třeba pípnout ve chvíli, kdy je třeba vyndat
foto z vývojky atd.

To všechno by asi pro mě nebyl problém s nějakým trošku větším AVR-kem
ubastlit a naprogramovat.

Co nevím, je jaký LCD vzít. Přemýšlel jsem o nějakém 4x20 alfanumerickém
LCD (klasiku s HD44780) - ideaje vzít něco "červeného" a řídit podsvícení
pomocí PWMs nějakým velmi malým duty-cycle, aby to fotky neponičilo.

Koukal jsem na ebay, ale tam je LCD s červeným podsvícením pouze ve
verzi 2x16 znaků (a to mi přijde málo):

 http://www.ebay.de/itm/160864766860 - 2x16 červený

Pak tam mají ještě oranžové:

 http://www.ebay.de/itm/160864761404 - 2x16 oranžový
 http://www.ebay.de/itm/170440861354 - 4x20 oranžový

Nemáte někdo zkušenosti, případně nevíte, jak moc velký bude rozdíl
v efektu na fotografie? Má cenu to řešit?

Díky,
P.T.