Zarovka

Neděle Srpen 4 13:16:56 CEST 2013

Asi je to otázka zvyku a hlavně toho, že některým lidem tohle studené
světlo vadí a někomu ne. Třeba dlouhé zářivky mají na rozdíl od úsporek
kvalitní spojité spektrum, mají vysokou účinnost, proto se s tím svítí
všude v kancelářích. Ale dost lidem vadí na oči právě ten vyšší obsah
modré. Já bych si světlo 4000 až 5000K do baráku nedal, maximálně do
dílny. Připadá mi, že je při tom líp vidět na drobné věci, než při té
žárovce. Přece jen člověk je od objevu ohně zvyklý na to teplejší světlo.
Anděl