Zarovka

Neděle Srpen 4 11:19:20 CEST 2013

V té práci jste se zabýval LED žárovkama, nebo zářivkovýma úsporkama? Já
jsem si to počítal tady www.vaelektronik.cz/ledka.xls a u těch ledek se
dost ušetří na té jejich dlouhé životnosti. Za těch 50000 hodin, co
vydrží dobře chlazená ledka, těch úsporek vyměníte 10. Samosřejmě
počítat s životností 50000 hodin (při běžném svícení doma přes 20 let)
je blbost, za 10 let se mohou objevit ledky parametrama lepší a asi i
podstatně levnější a staré ledky budete vyměňovat pro morální
zastaralost. Myslím že počítat v tomhle nějakou ekonomiku je dost
problém. Prostě dávám si to do baráku, protože to svítí dobře a chci
něco, co jednou namontuju a nebudu se muset dál starat :-)
Anděl