OT Re: Bitcoin mining

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Duben 10 18:47:22 CEST 2013

> Kdysi na bankovkach byvalo "bankovka je kryta zlatem", ciste teoreticky bylo
> mozne smenit bankovku za dohodnuty kus zlata. Cim je kryty BTC, kde se bere,
> co si ze nej koupim?

BitCoin neni kryta mena, to je v uvodnich textech vetsinou uplne na
zacatku jasne receno.

> Mozna jsem to fakt cele nejak nepochopil, ale nemam ekonomickeho vzdelani.
> Chapu, ze muzu (asi) uchopit svych 5000Kc a koupit si za ne 1BTC, jen nevim,
> k cemu mi bude dobry... To je asi ten uplny zaklad, ktery tu nechape vic
> lidi.

BitCoin jsou penize. Bude/mohl by vam byt dobry k te jedine veci, kterou
jsou penize -- jako prostrednik pro prevod hodnot. Jako prenosove medium.

Byly casy, kdy penize byly zaroven urcitou mimopenezne pouzitelnou veci --
napriklad kusy platna starych Slovanu, z nichz sla udelat skvela patchwork
sukne, ale sly take trhanim (na trhu) dobre delit.

Dnes zijeme v dobe, kdy vetsina penez uz tuto hodnotu nema, presneji
receno, je dobre dbat na to, aby nemela (viz udajny CSSR skandal s tusim
Vietnamci, stahujicimi 1Kcs mince z obehu a slevajicimi Cu slitiny na
kseft). Zrovna tak BitCoin primou hodnotu nema.

ALE, a to je ta podstata, je, resp. melo by byt tezke jej vytezit. To
usili vlozene do tezby (a dalsi mechanismy kolektivnich zaznamu, rekneme
diskutabilni) je jedinou hodnotou z hmatatelneho sveta (kWh), ktera tak
nejak zajistuje pouzitelnost te meny. Kdyby nebylo usili, byla by mena
bezcenna, nebot by si kazdy mohl natisknout libovolne mnoho.

ZdraviM.