OT Re: Bitcoin mining

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 10 19:18:15 CEST 2013

Takze vzhledem k tomu, ze je to -dejme tomu- stadardni mena, ktera je navic
zatizena minimalni inflaci (i kdyz minimalni - jaky je celkovy objem
emitovanych BTC? O kolik procent naroste mezirocne pri tezbe 1BTC za 10
minut?), tak by bylo vhodne si jednou za mesic koupit 1-2BTC jako rezervu na
duchod misto duchodoveho sporeni a doufat, ze za dvacet let si za to koupim
neco do zaludku.

Je moje uvaha spravna? Podle toho, co jsem cetl, by to mela byt jedina
jistota - ani to zlato neni jiste, co kdyz sem spadne z vesmiru hrst zlatych
valounu a cena doslova pres noc spadne (a nebo kdyz vlady svorne prohlasi
drzeni investicniho zlata za nezakonne, coz je podle mne daleko
pravdepodobnejsi scenar)...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek na duch.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, April 10, 2013 6:47 PM
Subject: OT Re: Bitcoin mining

> Kdysi na bankovkach byvalo "bankovka je kryta zlatem", ciste teoreticky
> bylo mozne smenit bankovku za dohodnuty kus zlata. Cim je kryty BTC, kde
> se bere, co si ze nej koupim?

BitCoin neni kryta mena, to je v uvodnich textech vetsinou uplne na
zacatku jasne receno.

> Mozna jsem to fakt cele nejak nepochopil, ale nemam ekonomickeho vzdelani.
> Chapu, ze muzu (asi) uchopit svych 5000Kc a koupit si za ne 1BTC, jen
> nevim, k cemu mi bude dobry... To je asi ten uplny zaklad, ktery tu
> nechape vic lidi.

BitCoin jsou penize. Bude/mohl by vam byt dobry k te jedine veci, kterou
jsou penize -- jako prostrednik pro prevod hodnot. Jako prenosove medium.

Byly casy, kdy penize byly zaroven urcitou mimopenezne pouzitelnou veci --
napriklad kusy platna starych Slovanu, z nichz sla udelat skvela patchwork
sukne, ale sly take trhanim (na trhu) dobre delit.

Dnes zijeme v dobe, kdy vetsina penez uz tuto hodnotu nema, presneji
receno, je dobre dbat na to, aby nemela (viz udajny CSSR skandal s tusim
Vietnamci, stahujicimi 1Kcs mince z obehu a slevajicimi Cu slitiny na
kseft). Zrovna tak BitCoin primou hodnotu nema.

ALE, a to je ta podstata, je, resp. melo by byt tezke jej vytezit. To
usili vlozene do tezby (a dalsi mechanismy kolektivnich zaznamu, rekneme
diskutabilni) je jedinou hodnotou z hmatatelneho sveta (kWh), ktera tak
nejak zajistuje pouzitelnost te meny. Kdyby nebylo usili, byla by mena
bezcenna, nebot by si kazdy mohl natisknout libovolne mnoho.

ZdraviM.