Bitcoin mining

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 10 18:37:34 CEST 2013

Ja jsem to taky nepobral, porad nejak nechapu, kde se bere hodnota. Kdyz
zasadim, vypestuju, pokacim a rozrezu strom, vznikne hormada prken, z te
udelam zidli, zidli prodam a mam hrst penez. Vytvoril jsem hodnotu, ziskal
jsem protihodnotu.

Kdyz spalim X kWh pri pocitani hashe, neco malo za to ziskam. Chapu to
spravne, ze to neco malo, co ziskam, je v podstate odmena za ty spalene kWh
pri pocotani hashe pro autorizaci transakci?

Kdysi na bankovkach byvalo "bankovka je kryta zlatem", ciste teoreticky bylo
mozne smenit bankovku za dohodnuty kus zlata. Cim je kryty BTC, kde se bere,
co si ze nej koupim?

Mozna jsem to fakt cele nejak nepochopil, ale nemam ekonomickeho vzdelani.
Chapu, ze muzu (asi) uchopit svych 5000Kc a koupit si za ne 1BTC, jen nevim,
k cemu mi bude dobry... To je asi ten uplny zaklad, ktery tu nechape vic
lidi.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, April 10, 2013 6:08 PM
Subject: Re: Bitcoin mining

To co prave nechape pan Labaj.

Ta mena se normalne pouziva a provadeji se s ni normalne operace jako s
kazdou menou, je dokonce smenitelna, tusim se maji dokonce zakladat
hedgeove fondy, ministerstvo financi USA uz tuto menu vzalo v potaz a
operace nad jistou hranici mezi USD a BTC musite hlasit.

A ted k tomu na co se ptas. Vsechny transakce za nejake obdobi (cca tech
10 minut) se zabali do bloku a ten se prida k tomu stavajicimu baliku,
ktery tvori celou historii meny BTC a prave tenhle blok se musi prave
zpracovat tak, ze vsechny subjekty jej prohlasi za validni prave tim, ze
se dopocita ten hash. Tim dojde k pripsani tech plateb.

Hodne informaci najdes treba zde:
http://www.bitcoinman.cz/index.php?c=co-je-bitcoin

Ono je to porad prca, ale myslim, ze nekde prosaklo ze se o BTC zajimaji
i takovi velikani jako je treba Amazon.com - pokud se toho nekdo takovej
chytne tak to nabere dost kalup. Koneckoncu se tady ukazuje, ze je uplne
jedno jestli obchod probiha v dolarech nebo muslich - dulezite je jen
aby to bylo duveryhodne - jen jsem zvedavej co s tim budou delat
kalouskove a podobni....

RV