Hodinky ESV3

Ivan Kiss Ivan.Kiss na novohrad.sk
Úterý Duben 2 08:59:52 CEST 2013

moja skúsenosť "špagáta" na ZVS:
prehľadový rádiolokátor P-37 "Dyšina" bol taktiež napájaný 400Hz
(napätím som si teraz nie istý, nezdá sa mi 115V, sú to už roky, môžem
sa mýliť )
Pokiaľ viem, dôvod bol v zmenšení rozmerov zdrojov v jednotlivých
moduloch rádiolokátora.
Napätie sa vyrábalo rotačným meničom. Jednoducho na jednej hriadeli
asynchrónny motor na 50 Hz a generátor 400Hz. Záložný naftový generátor
vyrábal tiež 50Hz a napájal ten rotačný menič.