Hodinky ESV3

Úterý Duben 2 08:40:58 CEST 2013

Tak si přisadím, 400Hz přístroje používala i Tamara - jednalo se o indikátory natočení antén směrových pojítek. V anténním válci byly odměřovače, dole v kontejneru pak ovládání a právě ty indikátory natočení v horizontální a vertikální rovině. Bylo to z produkce LET Kunovice a jako zdroj 400 Hz se používaly měniče s elektromagnetickým rezonátorem (ladičkou). Hezky to bzučelo - tak jemně. Indikátory vypadaly klasicky letecky-vojensky - černá základna, bílá stupnice 240° a ručička.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Monday, April 01, 2013 11:49 PM
To: HW-news
Subject: Re: Hodinky ESV3

To jste tedy také už pamětník. RPK už mi úplně vypadlo z paměti. Vždycky jsem si říkal, že ty generátory vychylovacího napětí u přehledového radaru musí být docela složité. Až jsem to v RPK viděl rozebrané - vychylovací cívky se otáčely kolem hrdla obrazovky a bylo vymalováno.
Mám takový dojem, že těch 400 Hz měly i Něvy a Volchovy, které původně byly na nějakém křižníku. Takže Saša s tou ponorkou asi nebyla daleko od pravdy.

Mrazík