Hodinky ESV3

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Duben 1 21:24:55 CEST 2013

Zdravím,
  již za mých mladých let měly mobilní protiletecké dělostřelecké radary
RPK rovněž tento standard. Byl tam ale obyčejný čtyřválec jako z Žigula
(benzínový, karburační, vodou chlazený) a k tomu alternátor, který vypadal
úplně obyčejně, ale zřejmě měl výrazně (8x) více pólů než je obvyklé.
Otáčky byly standardní 3000.
  Pamatuji se na zajímavost u této centrály - při vypnutí se jednak vypnulo
celkem logicky zapalování, a druhak se zcela uzavřela škrticí klapka.
Ta zřejmě těsnila natolik dobře, že vlivem poměrně dlouhého doběhu vznikl
v sacím potrubí takový podtlak, že po zastavení se motor i s generátorem
roztočil obráceně a udělal několik tichých otáček, než se konečně zastavil.
  Zdraví Pavel