Hodinky ESV3

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pondělí Duben 1 21:01:29 CEST 2013

Mobilní protiletadlové raketové komplety Kub měli také síť 400 Hz. Krug
asi také, ale nejsem si jistý, přece jen už je to dlouho, co jsem s tím
přišel do styku. Napájelo se to z plynové turbíny (mimo jiné), což je
vlastně proudový motor jako v letadle, která poháněla generátor. Nemusel
tam být tak velký převod a mělo to velký výkon na jednotku hmotnosti.
Ono se to nezdá, ale ten proudový motor má i docela vysokou účinnost
přeměny tepelné na mechanickou energii. Ale dělá to hluk a životnost
taky nic moc.

Mrazík