Prosba - monostabilni obvod s MCU -- tentokrat ne-mcu riesenie

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Září 20 23:59:21 CEST 2012

Hezké, děkuji.

Pár glos:

1) obvod nemá tlačítko (funkci) start, což jsem v daném případě
potřeboval. Neboli pouhé zapnutí zařízení nemělo obvod spustit...

2) oblíbení čínští dealeři ho zřejmě mají - možná by dodali i menší
množství, chce to ale poptávku. Třeba by i fungoval a nešlo by o padělek
či úplně něco jiného...

3) s mnou oblíbenou 555 (byť CMOS) by byl dost problém - pro 1/2 hod.
jde např. cca o kombinaci C = 1G a R = 1M8. Viděl jste 1G elektrolyt se
zanedbatelným svodovým proudem vzhledem k tomu 1M8 odporu? 10x 100M
apod. keramiku neuvažuju...

4) já coby nepřítel MCU jsem nakonec raději volil MCU, než jinou
technologii (a udělal jsem dobře, přece jen jednoduchá úprava firmware v
BASICu je v silách kdekoho, včetně mě ;-) ), Stačilo vyměnit jen brouka.

5) ad EMC: ten PIC je v těsném sousedství měniče s f desítky kHz a se
špičkami řádu možná až 1 kV ;-) Ano, třeba právě proto ten původní
kleknul, tím spíš, že izolační mezery mezi kritickými spoji byly zoufale
malé (pane Puobiši), nicméně vyfrézování a silikon to snad spravily a
nový MCU běhá zatím bez problémů...

---
Jirka