OT: Jak vznikají většiny [WAS: Kde sehnat tahový potenciometr]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Říjen 1 12:01:18 CEST 2012

  Zdravím,

> Dobrá, ikdyž je to hodně přitažené za vlasy, může to tak být.
>
> Ale proč seděl nespoután sám v policejním autě? To jako když někdo
> spolupracuje, odevzdá zbraň, tak ho nespoutají?
>
> Takže ta pistolka za 30kč od větnamců co vypadá jako pistole a dostřelí s
> 6mm plastovou kuličkou asi 50m a do závěsu (hadr) udělá dolík, je hračka,
> nebo zbraň kategorie D a nesmíme ji vytahovat na veřejnosti?

Moje dcera se bohužel dala na airsoft a musím říct, že to, co máme doma,
rozhodně není kuličkovka na antiperle. Nejsou to sice pistole, ale útočné
pušky (americká MP5 a ještě cosi, čehož typ si teď nepamatuji) a tedy tou
zbraní bych dostat nechtěl. Když se dcera někdy vrátí z "boje" zasažená,
má modřinu tak 5cm v průměru a střed je krvavý, po čase se tam udělá strup,
ten se pak loupe atd. A to vše přes normální americkou maskáčovou uniformu.
Jednou na chalupě zastřelovala svou zbraň a nenapadlo ji nic lepšího než
střílet na takovou tu zahradní zvonkohru - 6 kovových trubek laděných do
hezké harmonie visících v kruhu na vláknech, mezi tím dřevěná koule na
rozeznívání. Průměr těch trubek tak 30 mm, tloušťka cca 0.5mm. Zněly
krásně. Po několika zásazích ze cca 30m teď křapí a jsou v nich cca 5mm
prohlubně, ale neprostřelilo je to. V dávce ty kočičky střílí tak 15 ran/s
a kdyby tímhle někoho opravdu pokropili, nebude se rozhodně cítit dobře.
Mimochodem, z 8.4V baterie (7 článků NiCd/NiMH) to při střelbě papá nějakých
17A (je to hodně pulsní odběr, jak ten mechanismus natahuje píst atd.,
takže to nelze přesně změřit) a 2500 mAh baterie je vybitá po pár krátkých
dávkách, takže i proto dcera dává přednost single shotům, navíc je to víc
"in" tím někoho trefit. Říkala, že tu zbraň má "vytuněnou" (má na to někoho)
a že dá i o dost víc, než je ofiko povolená max. energie kuličky pro tuto
kategorii zbraní.

Takže v airsoftovém sportu rozhodně existují Zbraně a "zbraně". Řekl
bych, že to, čím se střílelo na VK bylo záměrně něco hodně lehkého, ale
házet celý airsoft do kategorie kuličkovek na antiperle rozhodně nelze.

> Protože média z toho dělají zbraň a prý cítil v boku tlak vzduchu, z
> kuličkovky.

Kdyby to byla pořádná airsoftka, cítil by rozhodně více než tlak vzduchu.

Zdraví Pavel