Re: OT: Jak vznikají většiny [WAS: Kde sehnat tahový potenciometr]

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Říjen 1 11:48:25 CEST 2012

Původní zpráva ze dne 1.10.2012 od Jaroslav Lukesh:

> Ale proč seděl nespoután sám v policejním autě? To jako když někdo
> spolupracuje, odevzdá zbraň, tak ho nespoutají?

Nejsem policajt. Ale proč by měl být spoutaný, když neklade odpor?
Policie ho legitimovala, odebrala zbraň a pepřový sprej a zajistila
ho. Nebylo potřeba ho mlátit pendrekem ani poutat. Když viděli, že ho
zvládnou v pohodě. Druhý den byl obviněn z výtržnictví a propuštěn z
cely předběžného zadržení domů. Nebyl vzat do vazby. Počká si na soud
na svobodě.

> Takže ta pistolka za 30kč od větnamců co vypadá jako pistole a
> dostřelí s 6mm plastovou kuličkou asi 50m a do závěsu (hadr) udělá
> dolík, je hračka, nebo zbraň kategorie D a nesmíme ji vytahovat na
> veřejnosti?

Já netuším, co máš nakoupeno zrovna ty, ani netuším, za kolik co
Vietnamci prodávají. Jen vím, co je to airsoftová zbraň. To je prostě
zbraň kategorie D. Můžeš si ji koupit od 18 let bez zbrojního průkazu,
ale platí na ni všechna pravidla dle zákona o zbraních a střelivu.
Nesmíš ji nosit viditelně, nesmíš s ní manipulovat na veřejnosti apod.
Takže když ji vytáhneš na veřejném parkovišti, porušuješ zákon.

> Protože média z toho dělají zbraň a prý cítil v boku tlak vzduchu, z
> kuličkovky.

No však to je zbraň. Je tam plynová bombička, kuličky jsou
vystřelovány tlakem vzduchu. Ono ho to dokonce trochu pohmoždilo,
střílel zblízka, to opravdu bolí, jsou to docela rány, kulička je
malá. Je tam nebezpečí zranění.

PS: Mimochodem, před 14 dny jsem šel s celou rodinou z procházky v
lese, holky šly napřed, já jsem šel se synem trochu pozadu. Nějakých
200 metrů od silnice slyším rány jako z pistole. A za chvíli procházím
kolem nějakého týpka, co si u cesty dal na strom plechovky od piva a
normálně suše do toho střílel pistolí - revolverem. Rány to byly
slušné, takže malorážka to nebyla, tipoval bych to na .38 Special.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601