100MHz koax oscilator -- prosba o 2 rady: 1. odladovac, 2. tesnost vazby

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Listopad 18 20:34:58 CET 2012

> kriticka vazba je taka ked je externa zatazovacia impedancia (odpor) rovna
> stratovemu odporu samotneho rezonatora.
> Vtedy sa prenasa vsetok vykon medzi rezonatorom a vonkajsim obvodom a v
> rezonancii je prisposobeny (nic neodraza).

Priznam se, ze mi to porad nedochazi. RLC rezonator (~ vedeni v tesnem
okoli rezonance) ma v rezonanci realnou Z=R_ztrat. Vnejsi "zatezovaci
impedance" musi mit v hustalenem stavu zapornou realnou slozku, aby kmity
drzely. Ve skutecnosti to vzdycky kmita vedle, protoze to ty pripojene
kondiky a delice posunou. Cim slabsi je vazba, tim vic si to kmita po svem
a mene se necha strhavat. Ale souvislost s odrazy muj
digitalne-nizkofrekvencni rozum bohuzel nevidi.

Mimochodem, tip na dobry krystal + zapojeni pro kmitani na 100..400MHz by
nebyl? Aby to bylo opravdu lepsi, nez ty planovane kovovyrobky...

ZdraviM.P.