BLDC bridge 24V, 10A - kde koupit?
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pondělí Listopad 12 20:46:23 CET 2012
No rozebiral jsem to kdyz jsem to koupil, pro zajimavost, a bohuzel
nenafotil... Jse si proste rekl ze spinat nejakych 40A pri 36V neni asi
zadny problem a zase jsem to zadelal a namontoval na kolo ;-)
Kazdopadne je tam 6x nejaky mosfet v TO220 pridelany na hlinikovy obal
(ale nejak moc to chlazeni nepotrebuje) a na DPS asi 7x10cm jsou nektere
spoje posilene medenym paskem nastorc. Dal jsem to nezkoumal. Treba to
ma nekdo na stole a rozdela to, mam tuhle jednotku:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/4-2-Ridici-jednotky/5/28-Ridici-jednotka-50A-Magic
Kdyz na to ted koukam, tak mozna jsou tam ty elyty 2 v tom prolisu,
nebo je to novejsi verze...
Dne 12.11.2012 19:56, Petr Labaj napsal(a):
> To je docela sila.
> Ty horni FETy jsou teda asi P, nebo maji z toho smeti udelany
> level-shifter?
> Kdybyste to mel nekdy rozdelane, tak prosim udelejte nejakou fotku
> vnitrku.
> Diky.
> PL
>
> ----- Original Message -----
> *From:* Jaroslav Buchta <mailto:jaroslav.buchta na hascomp.cz>
> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Sent:* Monday, November 12, 2012 7:22 PM
> *Subject:* Re: BLDC bridge 24V, 10A - kde koupit?
>
> Ja teda nevim, nechce se mi to ted rozebirat, ale na e-bike mam
> elektroniku ktera dava 500W (pri 48V by mela dat 750W) a neni tam
> krome procesoru, sesti mosfetu, nejakeho smeti a jednoho!!! elytu
> - nic.
> Neni to trosku kanon na vrabce? Evidentne to jde jednodusseji,
> funguje bez problemu uz 2 a pul roku (cca 200 dni v roce aby to
> nevypadalo, ze vyjedu 1x za rok ;-) A dostava zahulit.)
>
> Dne 12.11.2012 19:00, Ondřej Staněk napsal(a):
>> Zdravím konferenci!
>>
>> Vím, je to už nějaký pátek co jsme řešili problémy s řízením BLDC
>> motorů. Sic pozdě, ale přece bych rád shrnul jak jsme se buzením
>> 200W BLDC motorů nakonec poprali (a po dlouhém a těžkém boji
>> přece zvítězili!)
>>
>> Připomenutí našeho příběhu, v krátkosti:
>> Matfyzáci stavěli robota na soutěž SICK robot day. Rozhodli se
>> vyrobit si 200W BLDC driver svépomocí. Chyba. Jejich deska, světe
>> div se, hořela - a nikdo netušil proč...
>>
>> Pustili jsme se do úprav driveru podle připomínek z diskuze:
>>
>> /Gate drivery jsou odděleny tlumivkou 20uH, 100uF elektrolytem a
>> 1uF fóliovým kondenzátorem. Navíc jsem tam dal zenerovou diodu
>> 18V která svede případnou špičku aby to znova nehořelo.
>>
>> Dodrátoval jsem pořádně zem a naletoval lowESR kondenzátory přímo
>> na vývody gate driverů. Přidal jsem ke každému FETu rychlou diodu
>> 1A, která svede proudy indukované motorem. /
>>
>> /Nakonec jsme ale stejně gate drivery raději napájeli pro jistotu
>> z jiné baterie než motory.
>>
>> PWMkujeme horní gate, takže nábojová pumpa se stihne dobít a vše
>> funguje tak jak má. Je však potřeba generovat deadtime.
>> Experimenty s PWMkováním pouze spodních gate nebyly úspěšné.
>> //Gate driver FAN7382 má nějakou ochranu a horní gate dovolí
>> otevřít pouze na kártkou dobu, což způsobovalo problémy s
>> rozjezdem motoru.
>>
>> Také jsme nalezli chybu v osazení jednoho BLDC driveru - chyběl
>> rezistor u gatedriveru, což se nepříjemně projevovalo hořením
>> desky, i po všech bezpečnostních opatřeních.
>>
>> /Během poslední noci před soutěží SICK robot day, po všech
>> útrapách, se nám přeci jen podařilo spolehlivě rozpohybovat
>> našeho robota. K naší velké radosti jsme tedy na soutěži alespoň
>> jezdili - o nějakém sbírání míčů ale nemohla být řeč - to jsme
>> vůbec nestihli testovat.
>>
>> Detailní popis práce na robotovi jsme zveřejnili v našem deníku:
>> http://umornik.ostan.cz/Diary/#BLDC_problemy
>>
>> Ještě jednou děkuji všem zúčastněním za jejich cenné připomínky a
>> rady, díky kterým jsme to nakonec dali dohromady.
>>
>> Ondra Staněk
>>
>> P.S.: Omlouvám se za takovou dlouhou odmlku, v říjnu jsem se
>> stěhoval do Německa a vše bylo dost hektické - k některým věcem
>> se dostávám až nyní.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> On 24.9.2012 15:27, Ondřej Staněk wrote:
>>> Máme v robotovi olověné baterie, pro motory budou vyhrazené dvě
>>> 12V v sérii, ostatní elektronika bude napájena z další 12V
>>> baterie a notebook poběží z vlastní baterky.
>>>
>>> Původně jsme mysleli že gate drivery FAN7382 budeme napájet ze
>>> stejné baterie jako motory, napětí snížíme lineárním regulátorem
>>> na 15V. Nyní to však vypadá tak, že FAN7382 budeme napájet z
>>> oddělené 12V olověné baterie, stejně jako ostatní elektroniku.
>>>
>>> Objednali jsme další gate drivery a rychlé ochranné diody k
>>> FETům. Gate drivery budou odděleny tlumivkou 20uH, 100uF
>>> elektrolytem a 1uF fóliovým kondenzátorem. Navíc tam dáváme
>>> zenerovou diodu 18V která svede případnou špičku aby to znova
>>> nehořelo.
>>> Dodrátujeme pořádně zem a naletujeme lowESR kondenzátory přímo
>>> na vývody gate driverů.
>>> PWMkovat budeme spodní gate místo horních.
>>>
>>> Děkuji všem za podnětné připomínky!
>>>
>>> Zdravím,
>>>
>>> Ondřej Staněk
>>>
>>> On 09/24/2012 10:31 AM, RV wrote:
>>>> Tak z toho co zde zaznelo je otazka napajeni cira spekulace - z
>>>> toho schematu to jasne neni. Pokud to je nejaky autonomni stroj
>>>> tak to pojede vsechno z jednoho napajeni. Co kde a kam muze
>>>> projit i pres ruzne stabilizatory je otazkou.
>>>> Ty spicky generovane civkama chodi prave i po tech spolecnych
>>>> GND. Pak staci blbe pospojit zem driveru s napajenim, motorem a
>>>> rizenim a je vymalovano - lokalne zem odplave a na napajeni
>>>> budice budou chvilkove treba desitky voltu.
>>>>
>>>> Take je mozne, ze budice muzou odejit, jen kapacitni vazbou
>>>> uvnitr mosfetu a prenosem spicek do gate.
>>>>
>>>> Kdyz jsem jeste stoural do vyvoje driveru pro krokace tak jsem
>>>> se setkaval velmi casto s lidma co mi psali, ze si koupili to
>>>> nebo ono a nadavali na vyrobce IO, ze se jim hori 2A svaby na
>>>> moturkach 0.5A a ze to jsou smejdy. Pritom jinym lidem chodili
>>>> bezne do 2A bez problemu.
>>>>
>>>> Takze pokud to jde tak je treba tyhle zalezitosti eliminovat uz
>>>> v zarodcich.
>>>>
>>>> Radek Vicek
>>>>
>>>> Dne 24.9.2012 10:05, Petr Simek napsal(a):
>>>>>
>>>>> Jenze tohle vetsinou vede k destrukci tranzistoru ale ne
>>>>> budicu. A pokud
>>>>> nema spolecne napajeni budice a motoru tak asi neni cesta jak
>>>>> touhle
>>>>> chybou znicit budic zatimco tranzistor zustane OK.
>>>>>
>>>>>> Radek Vicek
>>>>>
>>>>> *------------------------------------------------------------------------*
>>>>>
>>>>> | Petr Simek APS
>>>>> JU |
>>>>> | psimek na jcu.cz |
>>>>> *------------------------------------------------------------------------*
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20121112/c9752b2f/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list