<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    <div class="moz-cite-prefix">No rozebiral jsem to kdyz jsem to
      koupil, pro zajimavost, a bohuzel nenafotil... Jse si proste rekl
      ze spinat nejakych 40A pri 36V neni asi zadny problem a zase jsem
      to zadelal a namontoval na kolo ;-)<br>
      Kazdopadne je tam 6x nejaky mosfet v TO220 pridelany na hlinikovy
      obal (ale nejak moc to chlazeni nepotrebuje) a na DPS asi 7x10cm
      jsou nektere spoje posilene medenym paskem nastorc. Dal jsem to
      nezkoumal. Treba to ma nekdo na stole a rozdela to, mam tuhle
      jednotku: 
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/4-2-Ridici-jednotky/5/28-Ridici-jednotka-50A-Magic">http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/4-2-Ridici-jednotky/5/28-Ridici-jednotka-50A-Magic</a><br>
      Kdyz na to ted  koukam, tak mozna jsou tam ty elyty 2 v tom
      prolisu, nebo je to novejsi verze...<br>
      Dne 12.11.2012 19:56, Petr Labaj napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote cite="mid:290683CB660949348C0E5F392FC40678@labajdoma"
      type="cite">
      <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
        http-equiv="Content-Type">
      <meta name="GENERATOR" content="MSHTML 8.00.6001.19328">
      <style></style>
      <div><font face="Arial CE" size="2">To je docela sila.</font></div>
      <div><font face="Arial CE" size="2">Ty horni FETy jsou teda asi P,
          nebo maji z toho smeti udelany level-shifter?</font></div>
      <div> </div>
      <div><font face="Arial CE" size="2">Kdybyste to mel nekdy
          rozdelane, tak prosim udelejte nejakou fotku vnitrku.</font></div>
      <div> </div>
      <div><font face="Arial CE" size="2">Diky.</font></div>
      <div><font face="Arial CE" size="2">PL</font></div>
      <blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT:
        5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
        <div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
        <div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color:
          black"><b>From:</b> <a moz-do-not-send="true"
            title="jaroslav.buchta@hascomp.cz"
            href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz">Jaroslav Buchta</a>
        </div>
        <div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a
            moz-do-not-send="true" title="hw-list@list.hw.cz"
            href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
        <div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Monday, November 12,
          2012 7:22 PM</div>
        <div style="FONT: 10pt arial"><b>Subject:</b> Re: BLDC bridge
          24V, 10A - kde koupit?</div>
        <div><br>
        </div>
        <div class="moz-cite-prefix">Ja teda nevim, nechce se mi to ted
          rozebirat, ale na e-bike mam elektroniku ktera dava 500W (pri
          48V by mela dat 750W) a neni tam krome procesoru, sesti
          mosfetu, nejakeho smeti a jednoho!!! elytu - nic. <br>
          Neni to trosku kanon na vrabce? Evidentne to jde jednodusseji,
          funguje bez problemu uz 2 a pul roku (cca 200 dni v roce aby
          to nevypadalo, ze vyjedu 1x za rok ;-) A dostava zahulit.)<br>
          <br>
          Dne 12.11.2012 19:00, Ondřej Staněk napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote cite="mid:50A1395B.8070806@gmail.com" type="cite">
          <div class="moz-cite-prefix">Zdravím konferenci!<br>
            <br>
            Vím, je to už nějaký pátek co jsme řešili problémy s řízením
            BLDC motorů. Sic pozdě, ale přece bych rád shrnul jak jsme
            se buzením 200W BLDC motorů nakonec poprali (a po dlouhém a
            těžkém boji přece zvítězili!)<br>
            <br>
            Připomenutí našeho příběhu, v krátkosti:<br>
            Matfyzáci stavěli robota na soutěž SICK robot day. Rozhodli
            se vyrobit si 200W BLDC driver svépomocí. Chyba. Jejich
            deska, světe div se, hořela - a nikdo netušil proč... <br>
            <br>
            Pustili jsme se do úprav driveru podle připomínek z diskuze:<br>
            <br>
            <i>Gate drivery jsou odděleny tlumivkou 20uH, 100uF
              elektrolytem a 1uF fóliovým kondenzátorem. Navíc jsem tam
              dal zenerovou diodu 18V která svede případnou špičku aby
              to znova nehořelo.<br>
              <br>
              Dodrátoval jsem pořádně zem a naletoval lowESR
              kondenzátory přímo na vývody gate driverů. Přidal jsem ke
              každému FETu rychlou diodu 1A, která svede proudy
              indukované motorem. </i><br>
            <br>
            <i>Nakonec jsme ale stejně gate drivery raději napájeli pro
              jistotu z jiné baterie než motory.<br>
              <br>
              PWMkujeme horní gate, takže nábojová pumpa se stihne dobít
              a vše funguje tak jak má. Je však potřeba generovat
              deadtime.<br>
              Experimenty s PWMkováním pouze spodních gate nebyly
              úspěšné. </i><i><span style="WIDOWS: 2; TEXT-TRANSFORM:
                none; TEXT-INDENT: 0px; DISPLAY: inline !important;
                FONT: medium 'Times New Roman'; WHITE-SPACE: normal;
                ORPHANS: 2; FLOAT: none; LETTER-SPACING: normal; COLOR:
                rgb(0,0,0); WORD-SPACING: 0px; -webkit-text-size-adjust:
                auto; -webkit-text-stroke-width: 0px"></span>Gate driver
              FAN7382 má nějakou ochranu a horní gate dovolí otevřít
              pouze na kártkou dobu, což způsobovalo problémy s
              rozjezdem motoru. <br>
              <br>
              Také jsme nalezli chybu v osazení jednoho BLDC driveru -
              chyběl rezistor u gatedriveru, což se nepříjemně
              projevovalo hořením desky, i po všech bezpečnostních
              opatřeních.<br>
              <br>
            </i>Během poslední noci před soutěží SICK robot day, po
            všech útrapách, se nám přeci jen podařilo spolehlivě
            rozpohybovat našeho robota. K naší velké radosti jsme tedy
            na soutěži alespoň jezdili - o nějakém sbírání míčů ale
            nemohla být řeč - to jsme vůbec nestihli testovat.<br>
            <br>
            Detailní popis práce na robotovi jsme zveřejnili v našem
            deníku:<br>
            <a href="http://umornik.ostan.cz/Diary/#BLDC_problemy"
              moz-do-not-send="true">http://umornik.ostan.cz/Diary/#BLDC_problemy</a><br>
            <br>
            Ještě jednou děkuji všem zúčastněním za jejich cenné
            připomínky a rady, díky kterým jsme to nakonec dali
            dohromady.<br>
            <br>
            Ondra Staněk<br>
            <br>
            P.S.: Omlouvám se za takovou dlouhou odmlku, v říjnu jsem se
            stěhoval do Německa a vše bylo dost hektické - k některým
            věcem se dostávám až nyní.<br>
            <br>
            <br>
            <br>
            <br>
            <br>
            <br>
            <br>
            On 24.9.2012 15:27, Ondřej Staněk wrote:<br>
          </div>
          <blockquote cite="mid:50605FDC.9030006@gmail.com" type="cite">Máme
            v robotovi olověné baterie, pro motory budou vyhrazené dvě
            12V v sérii, ostatní elektronika bude napájena z další 12V
            baterie a notebook poběží z vlastní baterky. <br>
            <br>
            Původně jsme mysleli že gate drivery FAN7382 budeme napájet
            ze stejné baterie jako motory, napětí snížíme lineárním
            regulátorem na 15V. Nyní to však vypadá tak, že FAN7382
            budeme napájet z oddělené 12V olověné baterie, stejně jako
            ostatní elektroniku. <br>
            <br>
            Objednali jsme další gate drivery a rychlé ochranné diody k
            FETům. Gate drivery budou odděleny tlumivkou 20uH, 100uF
            elektrolytem a 1uF fóliovým kondenzátorem. Navíc tam dáváme
            zenerovou diodu 18V která svede případnou špičku aby to
            znova nehořelo. <br>
            Dodrátujeme pořádně zem a naletujeme lowESR kondenzátory
            přímo na vývody gate driverů. <br>
            PWMkovat budeme spodní gate místo horních. <br>
            <br>
            Děkuji všem za podnětné připomínky! <br>
            <br>
            Zdravím, <br>
            <br>
            Ondřej Staněk <br>
            <br>
            On 09/24/2012 10:31 AM, RV wrote: <br>
            <blockquote type="cite">Tak z toho co zde zaznelo je otazka
              napajeni cira spekulace - z toho schematu to jasne neni.
              Pokud to je nejaky autonomni stroj tak to pojede vsechno z
              jednoho napajeni. Co kde a kam muze projit i pres ruzne
              stabilizatory je otazkou. <br>
              Ty spicky generovane civkama chodi prave i po tech
              spolecnych GND. Pak staci blbe pospojit zem driveru s
              napajenim, motorem a rizenim a je vymalovano - lokalne zem
              odplave a na napajeni budice budou chvilkove treba desitky
              voltu. <br>
              <br>
              Take je mozne, ze budice muzou odejit, jen kapacitni
              vazbou uvnitr mosfetu a prenosem spicek do gate. <br>
              <br>
              Kdyz jsem jeste stoural do vyvoje driveru pro krokace tak
              jsem se setkaval velmi casto s lidma co mi psali, ze si
              koupili to nebo ono a nadavali na vyrobce IO, ze se jim
              hori 2A svaby na moturkach 0.5A a ze to jsou smejdy.
              Pritom jinym lidem chodili bezne do 2A bez problemu. <br>
              <br>
              Takze pokud to jde tak je treba tyhle zalezitosti
              eliminovat uz v zarodcich. <br>
              <br>
              Radek Vicek <br>
              <br>
              Dne 24.9.2012 10:05, Petr Simek napsal(a): <br>
              <blockquote type="cite"><br>
                Jenze tohle vetsinou vede k destrukci tranzistoru ale ne
                budicu. A pokud <br>
                nema spolecne napajeni budice a motoru tak asi neni
                cesta jak touhle <br>
                chybou znicit budic zatimco tranzistor zustane OK. <br>
                <br>
                <blockquote type="cite">Radek Vicek <br>
                </blockquote>
                <br>
                *------------------------------------------------------------------------*
                <br>
                |                          Petr Simek   APS
                JU                           | <br>
                | <a class="moz-txt-link-abbreviated"
                  href="mailto:psimek@jcu.cz" moz-do-not-send="true">psimek@jcu.cz</a>                             
                | <br>
                *------------------------------------------------------------------------*
                <br>
                _______________________________________________ <br>
                HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                  class="moz-txt-link-abbreviated"
                  href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
                <br>
                <a class="moz-txt-link-abbreviated"
                  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
                  moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a> <br>
                <a class="moz-txt-link-freetext"
                  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                  moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
                <br>
                <br>
                <br>
              </blockquote>
              <br>
              _______________________________________________ <br>
              HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
                moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
              <a class="moz-txt-link-abbreviated"
                href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
              <br>
              <a class="moz-txt-link-freetext"
                href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
              <br>
            </blockquote>
            <br>
          </blockquote>
          <br>
          <br>
          <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
          <br>
          <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
        </blockquote>
        <br>
        <p> </p>
        <hr> _______________________________________________<br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>