[OT] Docela pekne elektricke auticko

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Listopad 5 00:43:01 CET 2012

On 4. 11. 2012 3:37, Pavel Hudecek wrote:
> Taky se mi to zdálo hodně, tak jsem trochu počítal:
> 210 km/h = 58 m/s
> z toho 4 % je 2,33
> pro 1000 kg bude Fg=10 kN
> 23 kW jen na samotné stoupání
> To by znamenalo, že na jízdu přes 200 km/h po rovině stačí pouhých 47
> kW. Pak by skoro každý výrobce auta s výkonem od 50 kW dělal převodovky
> tak, aby alespoň těch 200 dosáhl, je to marketingově moc hezké číslo.
> :-)Jelikož se to moc běžně nevyskytuje, tak to asi běžně nejde. Nebyl to
> nějaký speciální, např. jednomístný vůz?

Nechcem sa priet o to, co ide, alebo nie. Skor si myslim, ze prevodovka
do 200km/h sa nezvykne robit, lebo preco? Predpisy koncia na 130 (okrem
Nemecka) a mensie auta su skor myslene na mestsku prevadzku - samozrejme
jazdu mimo mesta, aj po dialnici zvladnu. Na tych 200 je okrem vykonu a
prevodovky potrebna aj patricna konstrukcia (stabilita) auta, aby jazda
bola bezpecna.
Mam 10+ rocne auto, 74kW, pri tachometrovych 130 toci cca 3700ot/min
(benzin). Obmedzovac zafunguje pri 6500ot/min (to som si skusil na 2 a 3
prevodovom stupni), z coho vychadza teoreticka maximalka 228km/h. 180
som si skusil (170 podla GPS), rezerva vykonu este bola, ale uz som sa
bal.. Technicak udava max 188.

miro