[OT] Docela pekne elektricke auticko

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Listopad 4 10:09:28 CET 2012

5 místný kombík. Výkon stačí menší, limituje konstrukční rychlost, Barkas
taky jede 130, ale konstrukční má 90. W353 má taky max 130, ale dá 150.

Mě vychází odpor vzduchu zhruba 1kN, což pokud vycházím z údaje, že Barkas
při 110 "táhne" 100kp, motor má mít při tom výkon 35kW a je v tom už
účinnost převodů až na asfalt s diagonálkama - viz
unas.ath.cx/temp/barkas.jpg

Takže rezerva tu pořád je.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>

Taky se mi to zdálo hodně, tak jsem trochu počítal:
210 km/h = 58 m/s
z toho 4 % je 2,33
pro 1000 kg bude Fg=10 kN
23 kW jen na samotné stoupání
To by znamenalo, že na jízdu přes 200 km/h po rovině stačí pouhých 47 kW.
Pak by skoro každý výrobce auta s výkonem od 50 kW dělal převodovky tak, aby
alespoň těch 200 dosáhl, je to marketingově moc hezké číslo. :-)Jelikož se
to moc běžně nevyskytuje, tak to asi běžně nejde. Nebyl to nějaký speciální,
např. jednomístný vůz?

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
Nějaký fiat, ještě zrychloval, ale už byl na červeném, chyběl další převod.

Od: "Lukas Burda" <burdal1 na post.cz>
Motor 70 kW dokaze jet do ctyrprocentniho stoupani s plynem v pulce
rychlosti 210 km/h? a pri seslapnuti plynu uz nezrychluje? Chapu vas
prispevek dobre? Jakeze to je auto?