[OT] Docela pekne elektricke auticko

Miroslav Pajpach pajpach na katedrala.net
Neděle Listopad 4 11:59:01 CET 2012


No a to je ta dezinformovanost/polovicata pravda:
1. " Se sazbou D35d u PRE by v NT zaplatil 2,33 Kč, takže i s baterkou to
máme 3,56 Kč/kWh." - kde mate pridruzene platby za jistic, distribuci, oze,
spotr. dan... To neplatite u PRE? Ucinnost nabijecky a ukladani energie
predpokladate 100%? :-)

2. " Takže jestli má diskutované auto 60kWh, budou jeho baterie běžně
využívány dost pod 30 %, čímž by se dostaly na horní konec roszahu, tedy asi
8-10k cyklů." - cira teorie. Nikdo normalni nezaplati 0,5Mkč jen za to aby
tahl zbytecnych 70% baterii, které mu zvysi cenu, delku nabijeni, spotrebu,
a zkrati dojezd (v prepoctu km/kWh). bezne budete vyuzivat baterie 60-90%
DoD. A v tom vasem teoretickem vypoctu chybi to, ze se kapacita v prubehu
casu bude snizovat, tim baterii budete hloubeji vybijet, a počet nabijecich
cyklu bude exponencialne klesat.
Podivejte se třeba na slavnou Amperu. K dispozici ma 16kWh akumulator, ze
ktereho umoznuje vycerpat maximalne 10,8kWh, a zaruka na aku je "JEN" 8 let.
A zaruka v tomto pripade dle vyjadreni distributora je, ze baterie bude
funkcni (rozumej rozjede se na ni) bez udani kapacity. Proc nedavaji 25let,
vzdyt podle vaseho vypoctu to vydrzi?

3. ". Při spotřebě 0,1 (kontinuálně 50 km/h) , 0,2 (běžná jízda po městě),
0,3 (dálnice 120 km/h) " - tyto udaje jste ziskal kde?  Podle mych mereni ma
0,2kWh/km elektricky skutr vazici 150kg. u elektromobilu se pohybujete kolem
0,3kWh/km při 60km/h u peugeot 106, coz rozhodne není velke a tezke auto. 
zase podivejte se na tu Amperu. 10,8KWh je AZ 40km. Tedy 10,8/40=0,27kWh/km
ZA OPTIMALNICH PODMINEK. Ze by to za ty prachy co do toho vrazili spatne
spocitali?

A tak bych mohl pokracovat dal a dal, ale jsme tu skoro vsichni vzdelani v
oboru elektro, s kalkulackou taky umime, tak to zkuste sami, vzit kalkulacku
a zbavit marketingove materialu tech uzasnych sluvek "AZ" a "OD" a
podobnych, a dosadte si tam realne hodnoty. Znovu opakuji, ja elektromobilum
fandim, něco pro ne i delam, ale podle me se prave tyto
idealizovane/polovicate informace stavaji brzdou v jejich rozvoji. Protože
pokud si verejnost mysli ze jsou uz hotove a fajn, tak se dal nebudou
vyvijet.
 Mimochodem vite jak pokrocil vyvoj elektromobilu za poslednich 100 let?
Nijak, jsou sice drazsi, s lepsimi baterkami, motory a menici nez před
valkou, ale parametry mají stejne. Není to divne? Proc to rikam? Jisty pan
Krizik v roce 190x jezdil svým vlastnim elektromobilem, který mel obycejny
motor, olovene baterie, z dnesniho pohledu primitivni regulator, a presto s
nim jezdil 60km rychlosti 90km/h...  

MP




Další informace o konferenci Hw-list