[OT] S7-200 PC access

Úterý Květen 29 21:34:13 CEST 2012

Njn, klasicky siemensi gulas...

Kazdopadne dneska probehlo vetsi testovani a funguje to OK na 1200, jen
je ve zdrojacich nehezky bug - nekontroluje to parovani sent/received
paketu a kdyz byla horsi spolehlivost spojeni tak asi PC nepotvrdilo
prijeti paketu a PLC ho poslalo znovu, takze se to totalne rozhodilo a
cetlo mi to bloky uplne jine nez byl aktualni pozadavek... Uprava ve
zdrojaku nasledujici, kdyby to nekdo resil:

int DECL2 _daveExchangeTCP(daveConnection * dc, PDU * p) {
     _daveSendISOPacket(dc,3+p->hlen+p->plen+p->dlen);
     while (1)
     {
         res=_daveReadISOPacket(dc->iface,dc->msgIn);
         if (res == 0) break;
         if(res==7)
         {
             if (daveDebug & daveDebugByte)
                 LOG1("CPU sends funny 7 byte packets.\n");
             continue;
         }
         if (dc->msgIn[dc->PDUstartI + 4] == dc->msgOut[dc->PDUstartO +
4] &&
             dc->msgIn[dc->PDUstartI + 5] == dc->msgOut[dc->PDUstartO + 5])
             break;
     }
}

Jina chybicka, elektroprojektant a PLC programator v jednom je asi nejak
nezkuseny, z toho vznikaji prapodivne problemy:
Zejmena jsou spinany async. motory par set W pres stykace, hlavne po
rozepnuti spadne veskera ethernet komunikace tak na 30%, blika cervena
LED na PLC a vzpamatuje se to za par sec. az za minutu. (komunikuje
jeste pres profinet se servy sinamics a je to propojeno beznym
switchem). Komunikace spadne i mezi PLC a servy a musi se to cele
inicializovat... A to se jeste nezkousely zapinat hydraulicke agregaty
par kW...
Doted jsem si myslel, ze shodit PLC skrz EMC je velmi obtizne, ale tohle
me prekvapilo, zapojene to az nejak divoce neni. Je PLC nejak citlive na
vedeni napajeni nebo signalu blizko kabelu k motoru? Motor ma na fazi
pripojenou jeste brzdu -> asi indukcnost jak prase, kabel je stineny,
jeste je tam enkoder s 5V vystupem, take stinenym kabelem veden do
modulu citacu. U PLC je jeste na dratech 7805 kvuli napajeni modulu
citacu, trosku prasarna... (tam chybi navic kondiky). Ale odpojeni
konektoru s napajenim a signaly od enkoderu nepomuze.
Ma nekdo tip, na co se zamerit? Neni to sice muj problem ale nerad bych
na projektu stravil zbytek zivota.