[OT] S7-200 PC access

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Středa Květen 30 11:23:48 CEST 2012

> Kazdopadne dneska probehlo vetsi testovani a funguje to OK na
> 1200, jen
> je ve zdrojacich nehezky bug - nekontroluje to parovani sent/received
> paketu a kdyz byla horsi spolehlivost spojeni tak asi PC nepotvrdilo
> prijeti paketu a PLC ho poslalo znovu, takze se to totalne
> rozhodilo a

To je dost, ale opravdu dost divne. U TCP komunikace nemuze vypadnout
"packet". "Packetem" je myslen datovy blok odeslany spojenim.
TCP zajistuje konzistenci dat samo o sobe (na rozdil od UDP), takze
chyba bude asi nekde jinde.

> nezkuseny, z toho vznikaji prapodivne problemy:
> Zejmena jsou spinany async. motory par set W pres stykace, hlavne po
> rozepnuti spadne veskera ethernet komunikace tak na 30%,
> blika cervena
> LED na PLC a vzpamatuje se to za par sec. az za minutu. (komunikuje

PLC ma diagnostic buffer, koukne te se, co se mu nelibi.

> jeste pres profinet se servy sinamics a je to propojeno beznym
> switchem). Komunikace spadne i mezi PLC a servy a musi se to cele
> inicializovat... A to se jeste nezkousely zapinat hydraulicke
> agregaty
> par kW...
> Doted jsem si myslel, ze shodit PLC skrz EMC je velmi
> obtizne, ale tohle
> me prekvapilo, zapojene to az nejak divoce neni. Je PLC nejak
> citlive na

Jednim z neprijemnych problemu je poddimenzovane napajeni 24V,
to muze zpusobovat velmi velke problemu (neustae restarty PLC).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158