Lokalizace polohy kabelu

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Březen 14 18:33:35 CET 2012

Dobrá tedy k dispozici multimetr.... jo a kousek plechu tak 3x3cm nebo i alobal
Živý konec multimetru namotejte okolo přístroje v místě displeje a na volný konec připevněte zmíněný kousek plechu.
Vytvoříte tím sondu která bude jen minimálně ovlivňována okolím. Zemní konec chytnete do ruky nebo lépe - uzemníte.
Důležité je aby kabel byl pod napětím, nemusí jím téci proud, ale hlavně aby nebyl zapojen zemní vodič, případně nulák.
Elektrostatické pole, které kabel vytváří zachycuje multimetr. Multimetr přepnout na AC volty, ale to snad nemusím říkat. V navlhlých zdivech to moc nefunguje, ale v nevodivém prostředí až překvapivě dobře. Myslím, že YTONG bude ten druhý případ. Znám i jiné jednoduché metody, ale tahle splňuje zadání.
Pavel Glajc